סרטון חדש שפורסם היום (שלישי) חושף את הרגעים שלפני הירי בשגריר רוסיה באיסטנבול שאירע אתמול. בסרטון אפשר לראות את השגריר אנדרי קרלוב נואם בגלריה באנקרה שהציגה תערוכה ששמה "רוסיה בעיני הטורקים" כאשר לאחר כדקה ו-40 שניות נראה המתנקש, מרט אלטינטס שולף את אקדחו ופותח באש, שכתוצאה ממנה נהרג השגריר.



בסרטון אחר, שהתפרסם מוקדם יותר, תועד אלטיטנס, שוטר שסיים את האקדמיה לשוטרים באיזמיר לפני שנתיים ושירת ביחידה לתגובה מהירה של משטרת אנקרה, לאחר הירי מנופף באקדחו ליד גופתו של השגריר כשהוא קורא בערבית ובטורקית: "אנחנו אלו שהבטחנו למוחמד לצאת לג'יהאד - כל עוד אנו חיים. אל תשכחו את חלב, אל תשכחו את סוריה, כל עוד האחים שלנו לא בטוחים, אתם לא תהיו בטוחים". הוא גם צעק כי "כל מי שיש להם חלק בדיכוי הזה ישלמו על כך אחד אחרי השני".






דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, אמרה בתגובה לאירוע כי "אנחנו רואים בתקרית הזו פיגוע טרור. אנחנו נמצאים בקשר עם הגורמים הטורקיים, וקיבלנו מהם ערבות לכך שתהיה חקירה מקיפה והסוגיה גם תגיע למועצת הביטחון של האו"ם. הטרור לא יעבור בשקט, אנחנו נטפל בו בנחישות. תמיד נזכור את אנדריי קרלוב, הדיפלומט הרוסי המרשים, אדם שעשה רבות כדי להיאבק בטרור בתפקידו הדיפלומטי". ארצות הברית גינתה את האירוע, כך נמסר מטעם דובר מחלקת המדינה, שהוסיף: "אנחנו מתפללים למען משפחתו".



בנוסף לכך, מאז ההתנקשות דיברו נשיאי שתי המדינות, ולדימיר פוטין ורגפ טאיפ ארדואן וסיכמו לחקור את האירוע במשותף ולא לתת לו לפגוע בשיקום היחסים בין שתי המדינות.