סוף עצוב: לאחר יותר משתי יממות של דאגה, בהן הוגדרה דליה אליקים כנעדרת, אותרה הלילה (חמישי) גופתה בין הנרצחים בפיגוע בברלין, כך נמסר הבוקר בהודעת משרד החוץ. במהלך הלילה קיבלה המשפחה את ההודעה על זיהויה והשגרירות פועלת, בתיאום עם המשפחה, להעברת גופתה לישראל. בעלה עדיין מאושפז במצב קשה בבית חולים מקומי.



נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שלח הודעת תנחומים עם היוודע דבר מותה בגרמניה: "קיבלתי בצער גדול את ההודעה על מותה של דליה אליקים בפיגוע הנורא בברלין. מכאן אני שולח תנחומים וכוחות למשפחתה הנמצאת כעת סמוך למיטתו של רמי, בעלה, אשר נפצע קשות בפיגוע ואנו מתפללים להחלמתו המהירה. נישאר מאוחדים ונחושים אל מול הטרור הרצחני שפוגע בכל קצוות העולם ונאבק בכל הכח בקיצוניות ובשנאה".



בני חברים ושכנים של הזוג, תושבי הרצליה בשנות ה-60 לחייהם, קיבלו בהלם ובתדהמה את האירוע והאסון. חברה של אחד מילדי בני הזוג אליקים אמרה: "אני מכירה אותם מילדות. קשה לי מאוד לדבר על זה, מאוד עצוב וקשה לי להאמין שזה אמיתי". אתמול אמרה שכנה של בני הזוג בעצב: "אנחנו למעלה מ-30 שנים גרים בשכנות טובה וכמו משפחה. אני מקווה שיקרה פה נס חנוכה וימצאו את דליה אולי פצועה אבל בחיים. רק לפני יומיים היא העלתה תמונות בפייסבוק, הם נראו מאושרים ואנחנו מחזיקים אצבעות".



בחברת 'פספורט קארד', שם בני הזוג היו מבוטחים, נמשכו ניסיונות האיתור של דליה בסיוע ובתיאום עם משרד החוץ והקונסוליה הישראלית בברלין והרשויות בגרמניה אך במשך שעות ארוכות ומורטות עצבים, לא נמצא קצה חוט.



רמי, שנותח ויצא מכלל סכנת חיים, עדיין פצוע קשה, והוא מורדם ומונשם, אך כעת לא נשקפת סכנה לחייו. הוא נותח בבית חולים בברלין וכעת הוא מתאושש בהדרגה. ילדיהם של בני הזוג נמצאים בברלין איתו. 



זירת הפיגוע בברלין. צילום: רויטרס
זירת הפיגוע בברלין. צילום: רויטרס




חלק מהפצועים לא זוהו במשך זמן רב



רב הקהילה היהודית בברלין, יהודה טייכטל, שביקר את הפצוע והיה ליד מיטתו, התעדכן על מצבו מפי רופא בית החולים. הרב ציין שזו בשורה טובה שלא נשקפת סכנה לחייו, אבל ציין כי עדיין מצפה לו תהליך החלמה ארוך. במקביל, היה טייכטל בקשר גם עם בני המשפחה המודאגים. "עמדתי ליד מיטתו של הפצוע ואמרתי פרק תהילים לרפואתו. אני ושאר חברי הקהילה מתפללים להחלמתו ומקווים גם לבשורות טובות בנוגע לאשתו", אמר הרב מוקדם יותר היום.



בני הזוג שהו בחופשה פרטית בברלין ומאז היוודע דבר האירוע החלו חברים לנסות ולסייע. במהלך הלילה שעבר, חברה של המשפחה השוהה בברלין עברה בין בתי החולים בניסיון לאתר את האם, אך הייתה זו משימה לא פשוטה, שכן מאושפזים כ-100 פצועים בבתי החולים וחלקם לא זוהו. "אנחנו כל הזמן דואגים ומנסים לעזור בכל דבר", סיפרה בתה של חברת משפחה. אחד מילדיה של דליה אמר כי "אנחנו הופכים כל אבן בניסיון למצוא את אמא, אבל אין לנו קצה חוט". הקונסוליה הישראלית בברלין הייתה מצויה כל העת בקשר עם בתי החולים והמשטרה.