בניגוד למגמה שהוביל נשיא ארצות הברית ברק אובמה, יורשו המיועד שייכנס לתפקידו ב-20 לינואר הודיע היום (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו כי על ארצות הברית להרחיב את היכולות הגרעיניות שבידיה, "עד שהעולם יתעשת בנוגע לסכנות של פצצות הגרעין". דבריו של טראמפ באו כמה שעות אחרי שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר דברים דומים. "עלינו לחזק את פוטנציאל הנשק הגרעיני שלנו, בייחוד בנוגע לטילים שמסוגלים לחדור הגנות מתקדמות", אמר פוטין בנאום שסיכם את הפעילות הצבאית הרוסית בשנת 2016.




דבריהם של פוטין וטראמפ עומדים בניגוד למגמה שהחלה עם עליית נשיא ברית המועצות האחרון, מיכאיל גורבצ'וב וסיום המלחמה הקרה, אז הסכימו שתי המעצמות הגרעיניות המרכזיות לפעול לצמצום מאגר הנשק הגרעיני שבידיהן. בשיא המלחמה, שתי המעצמות החזיקו יחדיו כ-70 אלף ראשי נפץ גרעיניים, אך כיום הן מחזיקות כמה אלפי פצצות גרעיניות כל אחת. 



אובמה התבטא בעבר על רצונו להביא לפירוק מוחלט של הנשק הגרעיני בעולם, ובנאום שנשא בהירושימה, אחת משתי הערים בלבד שנגדן בוצע שימוש בנשק ההרסני, בעת ביקורו בעיר ולאחר שהניח זר באנדרטה לזכר הרוגי הפצצה, מחווה שהן יפן והן ארצות הברית קיוו שתראה את הברית ביניהן ואת המאמצים לחיסול הנשק הגרעיני. "אנחנו כאן כדי להרהר בכוח הנוראי שהושת בעבר הלא כל כך רחוק", אמר הנשיא, "באנו להתאבל על המתים".



הנשיא אובמה מניח זר באנדרטה לזכר הרוגי פצצת האטום בהירושימה
הנשיא אובמה מניח זר באנדרטה לזכר הרוגי פצצת האטום בהירושימה



לפני הנחת הזר באנדרטה, ביקר אובמה במוזיאון בו מוצגות תמונות קשות של קורבנות שרופים ופסלים המציגים את הזוועה. "אנחנו זוכרים את כל החפים מפשע שנהרגו במלחמה הנוראית הזאת", אמר.