כוחות מיוחדים של המשטרה עצרו היום (שישי) שני חשודים בתכנון פיגוע בקניון באוברהאוזן שבמערב גרמניה. החשודים, שני אחים בני 28 ו-31 שנולדו בקוסובו, נעצרו בעיר דיסבורג בעקבות מידע שנמסר לגורמי הביטחון. טרם ברור האם ישנו קשר בין שני החשודים שנעצרו לבין מתקפת הטרור שאירעה ביום שני שעבר בשוק חג המולד בברלין, בו נהרגו 12 בני אדם, ביניהם הישראלית דליה אליקים. המשטרה מחפשת אחר חשוד ממוצא טוניסאי שטביעות אצבעותיו אותרו במשאית שהיתה מעורבת בפיגוע הדריסה.



בתוך כך ממשיך המצוד אחר החשוד בפיגוע בברלין, אניס עמרי. אמו של החשוד קראה אתמול לבנה להסגיר את עצמו. כלי תקשורת בתוניסיה מדווחים כי הלם, מבוכה ובלבול שררו בבית משפחת עמרי, בשכונת וסלאטיה בעיר קירואן שבצפון־מרכז תוניסיה, עם הודעת כוחות הביטחון הגרמניים כי בנם חשוד בביצוע הפיגוע.



וואליד, אחיו של אניס, אמר לאתר העיתון "א־שורוק" המקומי: "התמונה שפורסמה היא של אחי, אבל לי, כמו כולם, אין מידע. קיבלתי את ההודעה, ואנחנו לא מעכלים”. לדבריו, אחיו עזב את תוניסיה עם פרוץ המהפכה בינואר 2011, ונמלט מעונש בגין גניבת משאית. עם הגעתו לאיטליה, שאליה הסתנן עם עשרות אחרים, הוא הצית יחד עם אחרים מקום מקלט סגור שבו שהו ונשפט לשלוש שנות מאסר בפועל. “יכול להיות שהוא הושפע מאידאולוגיה קיצונית של אסירים שהיו עמו", סיפר האח.



אמו של אניס עמרי, המחבל מהפיגוע בברלין. צילום: א-שורוק, צילום מסך
אמו של אניס עמרי, המחבל מהפיגוע בברלין. צילום: א-שורוק, צילום מסך



100 אלף יורו למי שימסור מידע



אמו של אניס, נור אל־הודא, סיפרה כי היא התקשרה לבנה לפני כמה ימים. "זו הייתה שיחה רגילה בין אם לבנה", היא אמרה. "הוא שלח אלי לאחרונה מתנות, ודיברנו על הרצון שלנו לעלות לרגל למקומות הקדושים בסעודיה, ואז הוא ענה שאנחנו ניפגש שם. חשבתי שהוא מתלוצץ".



על פיגוע הדריסה הקטלני אמרה האם: "אני לא מסכימה עם מה שעשה. אם בני עשה זאת, אני מנתקת עמו קשר. אני קוראת לו, אם הוא עדיין בחיים, להסגיר את עצמו".



אתמול החלו משאיות לפרוק גושי בטון כבדים שיצרו גדר סביב שוק חג המולד, שנפתח מחדש למבקרים תחת אבטחה כבדה. במקביל פורסם אתמול סרטון שמראה את המחבל מטייל בברלין בספטמבר. המשטרה פשטה על דירה שבה התגורר, אך עדיין לא הצליחה ללכוד אותו. כוחות הביטחון בגרמניה מציעים פרס בגובה 100 אלף יורו למי שימסור מידע שיביא ללכידתו.



החשוד בביצוע הפיגוע בברלין. צילום: רויטרס
החשוד בביצוע הפיגוע בברלין. צילום: רויטרס