המחבל שביצע את הפיגוע בברלין נורה למוות היום (שישי) בפרבר של העיר מילאנו שבאיטליה. משרד הפנים האיטלקי אישר כי הצעיר הטוניסאי, אניס עמרי, חוסל בקרב יריות בתום מצוד שהחל ביום שני. עמרי נורה לאחר שעל פי החשד דרס למוות 12 בני אדם בשוק חג המולד בברלין ופצע 48 נוספים. זמן קצר קודם לכן דווח כי אדם העונה לתיאורו של החשוד נצפה בעיר אולבורג בדנמרק. 



גורם משטרתי צוטט בסוכנות הידיעות רויטרס כי טביעות האצבעות של הגבר שנורה תואמות את אלה של החשוד בביצוע הפיגוע בברלין. שר הפנים האיטלקי מרקו מינטי אמר כי "האיש שנהרג הוא ללא ספק אניס עמרי". השר הוסיף כי עמרי נעצר על ידי שני שוטרים בשעה שלוש לפנות בוקר (שעון מקומי) מול תחנת הרכבת סן ג'ובאני. כשנתבקש להזדהות בפני השוטרים עמרי שלף אקדח וירה בשוטר. איש הביטחון נפצע קלות בכתפו ובתגובה נורה עמרי ונהרג. השר מינטי הוסיף כי החקירה נמשכת וכי צפויות "התפתחויות עתידיות".



לאחר האירוע הודיעה משטרת איטליה כי לא ידעה שהחשוד מסתובב בשטחה. עמרי נעצר באקראי במהלך בדיקה שגרתית סמוך לתחנת רכבת. "לא היה לנו מודיעין שהוא יכול להיות במילאנו", אמר מפקד המשטרה, אנטוניו דל לסו.



המחבל עמרי הגיע בשנת 2011 לאיטליה והעביר שלוש שנים וחצי בשישה בתי כלא בסיציליה. וואליד, אחיו של אניס, אמר אתמול לאתר העיתון "א־שורוק" כי אחיו עזב את תוניסיה עם פרוץ המהפכה לפני כשש שנים, ונמלט מעונש בגין גניבת משאית. עם הגעתו לאיטליה, שאליה הסתנן עם עשרות אחרים, הוא הצית יחד עם אחרים מקום מקלט סגור שבו שהו ונשפט למאסר בפועל. “יכול להיות שהוא הושפע מאידאולוגיה קיצונית של אסירים שהיו עמו", סיפר האח.



השלטונות באיטליה אמרו כי עמרי היה אסיר בעייתי, הוענש מספר פעמים והועבר מבתי כלא בגלל התנהגות רעה. על פי רישומי הכלא, החשוד התנהג בבריונות כלפי אסירים אחרים.



זירת הפיגוע בברלין. צילום: רויטרס
זירת הפיגוע בברלין. צילום: רויטרס




המשפחה קראה למחבל להסגיר את עצמו



החשוד נורה לאחר שאתמול אמו קראה אתמול לבנה להסגיר את עצמו. כלי תקשורת בתוניסיה מדווחים כי הלם, מבוכה ובלבול שררו בבית משפחת עמרי, בשכונת וסלאטיה בעיר קירואן שבצפון־מרכז תוניסיה, עם הודעת כוחות הביטחון הגרמניים כי בנם חשוד בביצוע הפיגוע.



אמו של אניס, נור אל־הודא, סיפרה כי היא התקשרה לבנה לפני כמה ימים. "זו הייתה שיחה רגילה בין אם לבנה", היא אמרה. "הוא שלח אלי לאחרונה מתנות, ודיברנו על הרצון שלנו לעלות לרגל למקומות הקדושים בסעודיה, ואז הוא ענה שאנחנו ניפגש שם. חשבתי שהוא מתלוצץ".



מוקדם יותר הבוקר כוחות מיוחדים של המשטרה עצרו שני חשודים בתכנון פיגוע בקניון באוברהאוזן שבמערב גרמניה. החשודים, שני אחים בני 28 ו-31 שנולדו בקוסובו, נעצרו בעיר דיסבורג בעקבות מידע שנמסר לגורמי הביטחון. טרם ברור האם ישנו קשר בין שני החשודים שנעצרו לבין מתקפת הטרור שאירעה בברלין. 



כוחות הצלה בזירת הפיגוע בגרמניה. צילום: רויטרס
כוחות הצלה בזירת הפיגוע בגרמניה. צילום: רויטרס