תקרית מוזרה ביחסי החוץ: שר הביטחון הפקיסטני פרסם היום (שבת) ציוץ בטוויטר בו הוא מאיים על ישראל בנשק גרעיני. הסיבה להחלטה התמוהה של השר חוואג'ה אסיף מסתמנת להיות סיפור חדשות מזויף שהופץ באינטרנט, לפיה שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון איים להשמיד את פקיסטן בנשק אטומי. 

"שר הביטחון הישראלי מאיים בתגובה גרעינית לתפקיד כביכול של פקיסטן בסוריה נגד דאעש. ישראל שוכחת שגם פקיסטן היא מדינה גרעינית", כתב השר בציוץ חתום אישית. 

שר הביטחון של פקיסטן, חוואג'ה אסיף. צילום: רויטרס

 
לפי הסיפור השקרי, שהופץ במספר כלי תקשורת, יעלון איים לשלוח טילים גרעיניים על המדינה אם היא תשלח לוחמים להילחם בדאעש בסוריה. בסיפור השקרי המקורי יעלון הוצג כשר הביטחון הנוכחי של ישראל. הוא "מצוטט" שם אומר: "בכל הנוגע אלינו, זה איום שאם לחוסר המזל הם יגיעו לסוריה, אנחנו נדע מה לעשות, אנחנו נשמיד אותם במתקפה גרעינית". חשבון טוויטר של משרד הביטחון הגיב לפרסום של הסיפור ואמר כי מומצא לחלוטין. 

נושא "החדשות המזויפות" (fake news) עלה לכותרות בחודשים האחרונים, בעיקר על רקע הבחירות בארצות הברית. סיפורים מזויפים רבים הופצו ברשתות החברתיות על המתמודדים טראמפ וקלינטון, ולדעת מומחים שונים הגיעו לחשיפת ענק והשפיעו על מהלך הבחירות.