האם ארצות הברית לקראת מהפכה ימית דרמטית? על פי דיווחים שמגיעים מהתקשורת המקומית, צבא ארצות הברית מנסה לבנות כעת צוללת טורפדו גרעינית, שנחשבת לאבטיפוס חדש וסודי. חלק מאנשי הצי האמריקאי טוענים שהשינויים יכללו נשק לטווח ארוך, וראש נפץ טכנולוגי ומגוון יותר . הצוללת תתחרה עם צוללות אחרות מסין ורוסיה, ואמורה להיות טובה מהן.



הצי האמריקאי מתכנן כעת צוללת קטלנית יותר, שתוכל לפעול למרחקים ארוכים יותר ולפגוע בצורה קטלנית. הנשק החדש יכלול מנגנוני הנעה חדשים וסוגים שונים של ראשי נפץ, שעדיין נחשבים בגדר סוד. הטורפדו החדש שיהיה מותקן על הצוללת החדשנית יהיה כשהתכנון הוא לשדרג את הצוללת MK 48, שנמצאת כבר בשימוש, בציוד חדש ותכליתי, לאחר שהפעם האחרונה שבה היא שודרגה היתה בשנת 1997, כשהצי האמריקאי מתכנן גם לבנות צוללת חדשה לחלוטין מסוג MK 48.



השיפורים בטורפדו יהיו בכך שייכנסו יותר מים לחלק התחתון שלו ופחות אוויר ייצא מהחלק העליון. בחברת "לוקהיד", בה עובדים על השידרוגים, מתכננים שידרוג גם של תיבת הבקרה, מקלט סונאר אקוסטי עם פס רוחב ויכולת לקלוט יותר נתונים וכמו כן אותות שמאפשרים לטורפדו לעבוד טוב יותר מתחת למים. פצצת הטורפדו החדשה גם תהיה שקטה יותר, כשהסכם העבודה בין הצדדים תקף לחמש שנים.



לוקהיד אמורה לספק 250 פצצות טורפדו חדשות בתוך חמש השנים הבאות, כשפצצות הטורפדו הנוכחיות הן בקוטר של 21 ס"מ ומשקלן 3,520 ק"ג. הן משמידות מטרות בטווחים של חמישה קילומטרים ונעות במהירות של יותר מ-28 קשר. את הפצצות ניתן להפעיל גם בעומק של 1,200 מטרים ולירות ראש נפץ של 650 קילו.