הביקורת על ארצות הברית לא מגיעה רק מכיוונה של ישראל. רוסיה תקפה היום (שלישי) בחריפות את ממשלו של הנשיא ברק אובמה, בעקבות ההחלטה להקל את ההגבלות על אספקת נשק למורדים בסוריה, שהתקבלה מוקדם יותר החודש. על פי דיווח בסוכנות הידיעות ריא, משרד ההגנה הרוסי אמר כי מוסקבה רואה במהלך כ"פעולה עוינת" שמאיימת של ביטחונם של מטוסי הקרב רוסיים ואנשי הצבא שלה בסוריה".



על פי הדיווח, במשרד ההגנה אמרו כי ממשלו של הנשיא ברק אובמה מסבך את המצב בעולם לפני שמחליפו בבית הלבן, דונלד טראמפ, ייכנס לתפקידו בינואר. "זהו מהלך מסוכן והנשק עלול להגיע לטרוריסטים", אמרו.



שיחות השלום יחודשו?


בתוך כך, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר כי ממשלת סוריה והאופוזיציה מקיימות שיחות מקדימות לקראת אפשרות חידוש שיחות השלום בין הצדדים, כך אמר שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, על פי דיווח בסוכנות הידיעות אינטרפקס. השר לא ציין היכן מתקיימות השיחות. עם זאת, בוועדת המו"מ העליונה של האופוזיציה הסורית, שהשתתפה סבבב השיחות הקודם, אמרו כי להם כל מידע על שיחות. "אין לנו קשר לזה", אמר ג'ורג' סברה, חבר הוועדה, לסוכנות הידיעות רויטרס. הוועדה כוללת קבוצות הנחלמות בנשיא סוריה בשאר אסד תחת הדגל של צבא סוריה החופשית. היא נוסדה ב-2015 בערב הסעודית ונהנית מתמיכת בית המלוכה. 



עוד אמר לברוב, כי רוסיה תגביר את שיתוף הפעולה עם איראן וטורקיה בנושא סוריה. לדבריו, שיתוף הפעולה בין שלוש המדינות הצילה חיים רבים בסיוע בפינוי חלב. שרי החוץ של רוסיה וטורקיה הסכימו בשיחת טלפון לדחוף להפסקת אש בסוריה ולהתכונן לשיחות שלום אפשריות בבירת קזחסטן אסטנה, כך נמסר ממשרד החוץ במוסקבה. "במהלך השיחה הודגשה חשיבות הגעה מהירה להסכם על פרמטרים מעשיים לסיום הפעולות הצבאיות בסוריה, הפרדה בין האופוזיציה המתונה לבין ארגוני טרור והכנה לשיחות השלום באסטנה", נמסר בהצהרה. 
 
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר שרוסיה, איראן, טורקיה ונשיא סוריה בשאר אסד הסכימו כי אסטנה בירת קזחסטן צריכה להיות המקום בו ייערכו השיחות. סוכנות הידיעות ריא ציטטה מקור דיפלומטי לא מזוהה, שאמר כי גורמים בצבאות רוסיה וטורקיה מקיימים התייעצויות עם האופוזיציה הסורית באנקרה על הדרך לגרום לכך שהפסקת אש כלל ארצית תוכרז ואף תחזיק מעמד. 

בכיר בדאעש נהרג מידי המורדים

בינתיים, המרכז הסורי לזכויות אדם מדווח כי אחד מהמפקדים הבכירים של ארגון המדינה האסלאמית נהרג בקרב בין לוחמי הארגון לכוחות המורדים הנתמכים על ידי ארצות הברית. על פי הדיווח, אנשי דאעש ניסו  למנוע מהמורדים להתקרב לסכר אסטרטגי.

המפקד, היודע בשם אבו ג'נדאל אל כוויית, נהרג כשאנשיו ניסו להרחיק את אנשי "הכוחות הדמוקרטיים של סוריה", מהכפר ג'באר, שנכבש מידיד דאעש אתמול. מתקפת הנגד של דאעש נכשלה והכוחות הגיעו למרקח של 5-3  ק"מ מהסכר.