מספר שעות של תקווה ושמועות מוקדמות, הסתיימו במפח נפש. בשעות הצהריים התברר כי הפיגוע בטורקיה גבה גם הוא חיים של אזרח ישראלי. גופתה של ליאן זאהר נאסר (19) מטירה, אחת מהישראליות אשר הייתה נוכחת בזירת אירוע הירי, בו נרצחו 39 בני אדם ו-69 נוספים נפצעו, נמצאה לאחר שעות של חיפושים, ובשורת האיוב הגיעה למשפחתה. נאסר, שבילתה יחד עם שלוש ישראליות נוספות בחגיגות הסילבסטר במועדון ה"ריינה" שבאיסטנבול, הייתה מוגדרת משעות הבוקר (ראשון) כנעדרת ונעשו מאמצים רבים לאיתורה. לאחר שעות רבות של חיפושים היא אותרה כשהיא ללא רוח חיים.



הוריה של נאסר, שהביעו כבר משעות הבוקר דאגה לבתם, סיפרו לפני ההודעה הקשה על מותה כי יטוסו לאיסטנבול על מנת להשתתף בחיפושים. "אנחנו בדרך לשדה התעופה לחפש אותה". זאהר נאסר, אביה של נאסר סיפר: "כבר בלילה היינו מודאגים מאוד כיוון שהיא והחברות שלה יצאו לטיול בטורקיה. דיברנו עמה זמן קצר לפני הפיגוע, ולאחר מכן נותק הקשר איתה".



זירת הפיגוע, הלילה. צילום: רויטרס



החברה נפצעה בינוני, "נורתה ביד וברגל"


חברתה של נאסר, רווא סופיאן מנסור בת ה-22 מאושפזת בבית החולים המקומי כשמצבה מוגדר בינוני. אביה סיפר על בתו, שמתנדבת במד"א: "קיבלנו את הידיעה על פציעתה בפייסבוק ומאוד דאגנו. היינו בקשר עם משרד החוץ בירושלים, ולאחר כמה שיחות טלפון התברר לנו שהיא נפגעה באורח בינוני. היא נורתה בידה וברגלה, ועברה ניתוח בבית החולים".



עוד הוסיף האב: "כבר בשעה שבע בבוקר שוחחתי איתה לפני שעברה טיפול רפואי. מצבה טוב, ואנחנו תקווה שהיא תחזור לארץ במהרה, שכן הסבירו לנו שהיא תתאשפז במשך כארבעה ימים, עד שהמצב שלה יתייצב ויהיה ניתן להעבירה להמשך טיפול בישראל".



יחד עם נאסר ומנסור היו שתי ישראליות נוספות, גם הן מטירה, והן ניצלו מהטבח הטרגי. ממשרד החוץ נמסר כי אחת מהן לקתה בחרדה. כאמור, בפיגוע נרצחו לפחות 39 בני אדם ו-69 נפצעו. הירי בוצע במועדון ה"ריינה", שהינו גדול ומוכר בעיר ובו חגגו בין 500 ל-600 בני אדם את כניסת השנה האזרחית החדשה. על פי דיווחי התקשורת, בירי השתתפו בין שניים לשלושה יורים. כבר משעות הבוקר החל מצוד מתקיים אחרי אחד המחבלים ושר החוץ הטורקי מסר כי הכוחות "מקווים ללכוד את התוקף בקרוב" וכי נמשכים הניסיונות לאתר את זהות התיירים ההרוגים, שמספרם עומד על 15.



רווא סופיאן מנסור, נפצעה בפיגוע באורח בינוני. צילום: באדיבות המשפחה
רווא סופיאן מנסור, נפצעה בפיגוע באורח בינוני. צילום: באדיבות המשפחה



החוגגים סיפרו: "התעלפתי וכשקמתי ראיתי אנשים מכוסים בדם"


על פי דיווח של רשת RT הרוסית, היורים שביצעו את הפיגוע, החשוד כטרור, היו מחופשים לדמויות סנטה קלאוס והשתמשו ברובים ארוכי קנה. אף ארגון טרור עדיין לא לקח אחריות על הירי. עד ראייה שהיה במקום דיווח לרשתות התקשורת כי למקום הגיעו רכבים משוריינים ואמבולנסים רבים וכי חלק מהחוגגים קפצו למי מצר הבוספורוס בניסיון להימלט מהירי. 



אישה נוספת שבילתה במקום סיפרה לרשתות התקשורת המקומיות: "נהנינו ואז החל הירי, אנשים התחילו לרוץ. בעלי קפץ עלי במטרה לגונן עלי, הוא אמר לי 'אל תפחדי'. אנשים דרסו אותי תוך כדי מנוסה". עוד הוסיפה: "זה היה נורא. שני אנשים ירו לכל עבר, היה ריח של אבק שריפה בתוך המועדון. בשלב הזה התעלפתי. כשהתעוררתי ראיתי אנשים מכוסים בדם".