גורמים בארמון בקינגהאם מסרו היום (ראשון) כי המלכה אליזבת השנייה צפויה להחסיר את מיסת השנה החדשה, שתתקיים מחר בכנסיית ווסטמינסטר, מפני שטרם החלימה מ"צינון קשה" שבו לקתה. זו הפעם הראשונה מזה למעלה מ-25 שנה שהיא אינה מגיעה למיסה הזו, מפני שהרופאים הורו לה להישאר בבית ולנוח. על פי הפרסומים, גם בעלה, הנסיך פיליפ בן ה-95, לקה בצינון קשה, אך הוא כן צפוי להגיע לאירוע. המלכה לא נראתה באירועים ציבוריים מזה 12 ימים, דבר שמגביר את החשש השורר בממלכה לגבי מצבה הבריאותי.



המלכה אליזבת ובעלה הנסיך פיליפ. צילום: רויטרס



פרשה מתפקידה כפטרונית של ארגונים



בשבוע שעבר היא החמיצה את המיסה של חג המולד. מדובר בפעם הראשונה שהיא מחמיצה את הטקס שמתקיים בכנסיית מריה מגדלנה הקדושה שבסנדרינגהם. הודעת הארמון על כך שהמלכה לא יכולה לערוך את המסע הקצר מביתה לכנסייה, בשביל טקס קצר, הגיעה מספר ימים לאחר שפורסם כי היא צפויה לפרוש מתפקידה כפטרונית של 25 ארגונים לאומיים ולהעביר אותם לידי בני משפחת המלוכה האחרים.



לפני כשנה וחצי היא שברה את השיא שקבעה המלכה ויקטוריה לזמן הכהונה הארוך ביותר, ובכך הפכה למלכה שישבה על כס המלוכה בבריטניה בתקופה הארוכה ביותר - 63 שנה ו־216 יום. כשהיא הומלכה, אי שם לפני יותר משישה עשורים, ראש הממשלה הבריטי היה ווינסטון צ'רצ'יל, ששירת בצבאה של המלכה ויקטוריה.