ארגון הטרור דאעש לקח אחריות על פיגוע הירי באיסטנבול, בו נרצחו 39 בני אדם ונפצעו 69 נוספים. בהודעה מטעם הארגון נמסר הבוקר (שני): "זה היה פיגוע של אחד מגיבורי הח'ליפות נגד אחד ממועדוני הלילה המפורסמים, שם חגגו את חג הנוצרים הכופרים". עוד תיארו אנשי הארגון בהודעתם את פעילות המחבל: "איש המדינה האסלאמית תקף אותם ברימוני יד ובנשק אוטומטי, והפך את החגיגות שלהם לאבל, כאשר הרג ופצע 150 מהם. תודה לאל על ההצלחה".



"זוהי נקמת הדת למען אלוהים והיענות לקריאת הח'ליף", הוסיפו בארגון ואיימו: "נשים את טורקיה, משרתת הצלב הנוצרי - כמטרה. על ממשלת טורקיה שחזרה בשאלה לדעת שדמי המוסלמים שנשפכים באמצעות מטוסיה והארטילריה שלה - יהפכו לבומרנג עליה".



אחרי שעות: ליאן בת ה-19 אותרה ללא רוח חיים



חגיגות ערב ראש השנה האזרחית הפכו בלילה שבין שבת לראשון למרחץ דמים לאחר שיורה או מספר יורים הגיעו למועדון המפורסם "ריינה" וירו לעבר החוגגים. יש לציין כי היורים עצמם, שתועדו כשהם מחופשים לסנטה קלאוס, לא נתפסו, ורק הבוקר, כאמור, נטלו אנשי ארגון הטרור דאעש אחריות על המעשים. בטבח הקטלני מצאו את מותם 39 בני אדם, ביניהם ליאן זאהר נאסר (19) מטירה, שנסעה עם שלוש מחברותיה לטיול. נאסר הייתה מוגדרת במשך שעות כ"נעדרת", ולאחר חיפושים ארוכים נמצאה אתמול גופתה בין הנרצחים.



זאהר נאסר, אביה של נאסר סיפר אמש: "כבר בלילה היינו מודאגים מאוד כיוון שהיא והחברות שלה יצאו לטיול בטורקיה. דיברנו עמה זמן קצר לפני הפיגוע, ולאחר מכן נותק הקשר איתה. אני מכיר את המצב הביטחוני המסוכן בטורקיה. ביקשתי מהבת שלי שתבטל את הנסיעה, אך היא עמדה על כך ובעצם טסה אל מותה". 



ליאן נאסר, נמצאה ללא רוח חיים. צילום: באדיבות המשפחה



חברתה של נאסר, רווא סופיאן מנסור בת ה-22, נפצעה באורח בינוני בפיגוע. אביה סיפר על בתו, שמתנדבת במד"א, סיפר: "קיבלנו את הידיעה על פציעתה בפייסבוק ומאוד דאגנו. היינו בקשר עם משרד החוץ בירושלים, ולאחר כמה שיחות טלפון התברר לנו שהיא נפגעה באורח בינוני. היא נורתה בידה וברגלה, ועברה ניתוח בבית החולים". עוד הוסיף האב: "כבר בשעה שבע בבוקר שוחחתי איתה לפני שעברה טיפול רפואי. מצבה טוב, ואנחנו תקווה שהיא תחזור לארץ במהרה, שכן הסבירו לנו שהיא תתאשפז במשך כארבעה ימים, עד שהמצב שלה יתייצב ויהיה ניתן להעבירה להמשך טיפול בישראל". יחד עם נאסר ומנסור היו שתי ישראליות נוספות, גם הן מטירה, והן ניצלו מהטבח הטרגי. ממשרד החוץ נמסר כי אחת מהן לקתה בחרדה.



"ראיתי אנשים מכוסים בדם"



על פי דיווח של רשת RT הרוסית, המחבלים היו מחופשים לדמויות סנטה קלאוס והשתמשו ברובים ארוכי קנה. עד ראייה שהיה במקום דיווח לרשתות התקשורת כי לזירה הגיעו רכבים משוריינים ואמבולנסים רבים וכי חלק מהחוגגים קפצו למי מצר הבוספורוס בניסיון להימלט מהירי. 



אישה נוספת שבילתה במקום סיפרה לרשתות התקשורת המקומיות: "נהנינו ואז החל הירי, אנשים התחילו לרוץ. בעלי קפץ עלי במטרה לגונן עלי, הוא אמר לי 'אל תפחדי'. אנשים דרסו אותי תוך כדי מנוסה". עוד הוסיפה: "זה היה נורא. שני אנשים ירו לכל עבר, היה ריח של אבק שריפה בתוך המועדון. בשלב הזה התעלפתי, וכשהתעוררתי ראיתי אנשים מכוסים בדם".



זירת הפיגוע. צילום: רויטרס