דאעש קרא בסוף השבוע לתומכיו לבצע פיגועי הצתה נגד יעדים במדינות שפועלות נגד ארגון הטרור, והדגיש כי השריפות שאירעו בישראל בסוף נובמבר מוכיחות עד כמה הפיגועים הללו "יכולים להטיל טרור על מדינה שלמה". במאמר שפורסם בגיליון החדש של המגזין "רומייה" (מגזין אינטרנטי שנועד לגייס פעילים לארגון הקיצוני - ח"א) בשפה האנגלית נכתב כי "לאורך ההיסטוריה ועד ימינו מילאו התקפות הצתה תפקיד משמעותי בלוחמה המודרנית ובלוחמת גרילה, כמו גם בטרור של 'זאבים בודדים'". "התקפות כאלה הביאו להרס של עיירות, שכונות ורכוש ציבורי, פרטי וממשלתי, ואף גבו חיים", נאמר בכתבה, שטענה כי פעיל דאעש עמד מאחורי השריפה במפעל רהיטים ליד מוסקבה בתחילת נובמבר.



כדי לחזק את הטיעונים בדבר היעילות של פיגועי הצתה, הזכירה הכתבה את השריפות שהשתוללו ברחבי ישראל, ובעיקר בעיר חיפה, לפני כחודש וחצי. "כל העולם צפה בדליקות ההרסניות שהחריבו התנחלויות יהודיות בפלסטין והרסו כ־700 בתי יהודים", כתבו עורכי המגזין. "בלי קשר למניע, מעשה ההרס המכוון הזה הראה את הקטלניות של מבצע נטול מאמץ כזה. התקפות כאלו מראות שעם כמה חומרים פשוטים ומוכנים שקל להשיג, כל אחד יכול להטיל טרור על מדינה שלמה".



השריפה בחיפה, לפני כחודש וחצי. צילום: AFP
השריפה בחיפה, לפני כחודש וחצי. צילום: AFP




"בתים, דירות, יערות ומועדונים"



פעילי דאעש נקראו להצית "בתים ובנייני דירות, יערות הסמוכים לאזורי מגורים, מפעלים המייצרים מכוניות, רהיטים, ביגוד וחומרים דליקים, תחנות דלק, בתי חולים, ברים, מועדוני ריקודים, מועדוני לילה, בנקים, סוכנויות למכירת מכוניות, בתי ספר ואוניברסיטאות כמו גם כנסיות, מקדשי כופרים וכדומה".



"האפשרויות נרחבות, אין סיבה לעיכוב", הדגישה הכתבה, שהציגה צילום של הכנסייה הבפטיסטית הראשונה בדאלאס עם הכיתוב "מקום התאספות פופולרי של צלבנים, שממתין להישרף".



המגזין כלל גם רשימת פיגועים מפורטת מהשבועות האחרונים שדאעש נטל עליהם אחריות. בין השאר צוינו פיגוע הדריסה בברלין, פיגוע ההתאבדות בקתדרלה הקופטית בקהיר ומתקפת הטרור בירדן.



גם הפיגוע במועדון באיסטנבול בערב חגיגות קבלת השנה האזרחית החדשה הוזכר ברשימה, אולם בניגוד לשאר הפיגועים, נמנעו בדאעש מלפרסם את שמו של המחבל, שעדיין לא נלכד.