האשטאג ״משאית האינתפאדה״ הובילה את דף החיפושים ברשתות החברתיות, כאשר הכוונה הייתה למשאית שדרסה את החיילים מבה״ד 1 בטיילת ארמון הנציב בירושלים. פאדי נאיל קונבר (28), מכפר ג׳בל אל-מוכבר, הפך לגיבור בעולם הערבי. ברכות התקבלו כמעט מכל המדינות. פעיל מצרי כתב: ״ברכות לך גיבור אל-קודס. ברכות מהעם המצרי ולא מהשלטון״.



גם הסרטון בו נראים חיילי צה״ל נמלטים בעת פיגוע הדריסה הפך לוויראלי ברשתות החברתיות. תמונה לא נכונה של המחבל הופצה, והאלמוני שהיה אסיר משוחרר הפך להיות האיש הכי מפורסם ברשת. חלק מכלי התקשורת הישראליים נפלו באותה טעות.
 
ברצועת עזה חגגו בחלוקת ממתקים לעוברים ולשבים וגם לנהגים בצמתים. ״זה יום שמחה גדולה״, אמרו החוגגים. החיילים הציונים נראו כמו עכברים כשהם נמלטים מפניו של הגיבור פאדי. הגיעו אליהם המוג׳הדין - לוחמי הקודש - כשהם חמושים מכף רגל עד ראש״, צייץ צעיר מעזה כשהוא מצרף את תמונת אחד החיילים נכנס לתוך ׳צפרדע׳. ״זה גורלם, הם יהיו חלק מפח האשפה של ההיסטוריה״.

מחלקים ממתקים בגדה לאחר הידיעה על הפיגוע. צילום: טוויטר
מחלקים ממתקים בגדה לאחר הידיעה על הפיגוע. צילום: טוויטר

 

גדודי אבו עלי מוסטפא בירכו על הפיגוע. ״פיגוע משאית האינתפאדה בירושלים הוא התגובה הטבעית לפשעי הכיבוש נגד בני העם הפלסטיני. אין מנוס בפני הכובש אלא להסתלק מאדמתנו״, נאמר בהודעה.
 
גם חמאס בירכו, אם כי לא לקחו אחריות. ״אינתפאדת אל-קודס היא לא אירוע חולף״, נאמר בהודעה על ׳משאית האינתפאדה׳ שליווה לאורך כל היום את הפוסטים והציוצים. ״כל הניסיונית לדכא או לאגף את האינתיפאדה סופם שייכשלו״. איש פת״ח שפוטר מהתנועה, אשרף ג׳ומעה, צייץ כי ״מדובר בידיעה משמחת״.
 
כך או כך, בעולם הערבי ציירו את חיילי צה״ל כפחדנים, שנסים על נפשם. העדכון של צה״ל כי שני צוערים היו מעורבים בחיסול המחבל, לא כל כך שינה את ההתרשמות הראשונית. המאיירים מיהרו אף לנצל את הפיגוע. חייל צה״ל נמלט, כשהוא שם את ידיו מעל ראשו, לפני משאית כשהנהג צועק: ״נוסע אחרון לירושלים״,