עיתון הניו יורק טיימס דיווח היום (שני) כי הבולשת הפדרלית של ארצות הברית, ה-FBI, החליטה על פתיחה מחדש של החקירה אודות רצח הנספח הצבאי הישראלי בוושינגטון, יוסף, ג'ו אלון. על פי הדיווח, פתיחת החקירה באה בעקבות מכתב שהתקבל מהטרוריסט הבינלאומי איליץ' רמירס סאנצ'ס, הידוע בכינויו "קרלוס התן", ששיתף פעולה עם ארגוני טרור פלסטינים רבים, בהם ארגון ספטמבר השחור והחזית העממית לשחרור פלסטין, בו הוא טען כי יש לו מידע על הרצח.
על פי הדיווח, הקשר בין ה-FBI לסאנצ'ס, שכלוא בצרפת על פעולות הטרור הרבות שביצע, החל בשנת 2008, עת חוקר של הארגון פגש אותו בכלאו ושם דיברו על רצח הנספח, זאת לאחר ש"קרלוס" פנה בתחילה לעיתונאי הניו יורק טיימס והציע את המידע לעיתון בתמורה לכסף, הצעה שהעיתון סרב לה.
הפגישה בין הטרוריסט המפורסם לנציגי ארגון הביון נערכה בכלא הצרפתי, כאשר סאנצ'ס לבש מעיל עור ואינו אזוק, ואף בשלב מסויים שלף סיגר קובני איכותי ואף הציע אחד לחוקריו, והחל לספר כי הוא פגש בשלושה אמריקאים, יוצאי מלחמת ויאטנם, ב-1970 בבית קפה בפריז שביקשו "לעזור למאבק הפלסטיני", ושאלו אותו איך אפשר לעשות זאת, סאנצ'ס ופעיל נוסף ממוצא סורי הציעו לשלושה לרצוח את אלון, אך לא האמינו כי השלושה יעשו זאת. כשבוצעה הפעולה אמר סאנצ'ס כי השניים תהו האם שלושת האמריקאים אכן ביצעו את הרצח, והוסיף כ הוא והפעיל הסורי "שמחו מאוד על הבשורה".

שלף בכלא סיגר יוקרתי. קרלוס "התן", צילום: רויטרס
שלף בכלא סיגר יוקרתי. קרלוס "התן", צילום: רויטרס


יוסף (ג'ו) אלון, נולד בשנת 1929 בקיבוץ עין חרוד כג'וזף פלצ'ק, והיה ממקימי חיל האוויר. משפחתו חזרה בשנת 1931 לצ'כוסלובקיה ובשנת 1939 נשלח לבריטניה יחד עם אחיו דוד במסגרת מבצע הצלת ילדים יהודים מאירופה, בעוד שני הוריו נספו בשואה. לאחר המלחמה שירת אלון בחיל האוויר הצ'כוסלובקי ובמרץ 1949 עלה לישראל. בשנת 1955 התגייס אלון לצה"ל והתנדב לחיל האוויר, שם שירת כטייס בטייסת 100, לאחר מכן פיקד על טייסת המיראז'ים הראשונה של צה"ל והיה מפקדו הראשון של בסיס חצרים. 

בשנת 1970 מונה אלון לתפקיד הנספח הצבאי של ישראל בוושינגטון וב-1 ליולי 1973, בעודו חוזר ממסיבה, נרצח ביריות בפתח ביתו שבמרילנד.