צוות המעבר של הנשיא המיועד דונלד טראמפ, הודיע כי בכוונת הנשיא החדש למנות את גיסו, ג'ראד קושנר, איל נדל"ן הנשוי לבתו איוונקה, לתפקיד יועץ בכיר בבית הלבן. שמועות על מינויו של קושנר נישאו בסביבתו של טראמפ מאז היבחרו, אך לא היה ברור אם ייצא לפועל בגלל בעיות חוקיות שהמינוי צפוי לעורר בשל קרבתם המשפחתית.



מינויו של קושנר הוא לא המינוי מעורר המחלוקת היחיד בממשל עד כה. בחירתו המפתיעה של טראמפ ברקס טילרסון לתפקיד מזכיר המדינה, גרם להרמת לא מעט גבות, זאת מכיוון שלטילרסון, כמו לטראמפ עצמו, אין ניסיון בממשל והוא נחשב למקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. טראמפ הסביר את הבחירה בכך ש"רקס יודע לנהל חברה בינלאומית, וזה חיוני כדי לנהל מחלקת מדינה מוצלחת, ואין דומה ליחסים שלו עם מנהיגים ברחבי העולם". טראמפ לא הסתפק בכך והוסיף ציוץ שבו כתב כי טילרסון הוא "אחד מאנשי העסקים הטובים בעולם".



טילרסון עצמו אמר כי הוא שותף לחזונו של טראמפ על "חידוש האמינות של יחסי החוץ של ארצות הברית וקידום הביטחון הלאומי שלנו". "אנחנו חייבים להתמקד בחיזוק הבריתות שלנו, בקידום האינטרסים הלאומיים המשותפים שלנו ובחיזוק העוצמה, הביטחון והריבונות של ארצות הברית", הכריז.  



רקס טילרסון עם נשיא רוסיה פוטין. קשרים שמעוררים חשדות. צילום: רויטרס
רקס טילרסון עם נשיא רוסיה פוטין. קשרים שמעוררים חשדות. צילום: רויטרס