פעילי ארגון סטודנטים באוניברסיטת לונדון דורשים מהמוסד האקדמי להפסיק ללמד את משנתם של פילוסופים כמו אפלטון, עמנואל קאנט ורנה דקארט כיוון שהם היו לבנים, ולהחליפם בהוגים מאפריקה, אסיה והמזרח התיכון.

בית הספר ללימודי המזרח ואפריקה של אוניברסיטת לונדון נחשב לאחד המוסדות הטובים בעולם. אולם בשנים האחרונות הפך ארגון הסטודנטים המקומי לגוף קיצוני שמוביל, בין השאר, חרם נגד מוסדות אקדמיים בישראל. בהודעה שפרסמו חבריו הם הציגו את סדרי העדיפויות שלהם שנועדו, לטענתם, להתעמת "עם המוסד הלבן" וליצור "סביבת למידה וחינוך כוללנית באמצעות טיפול בתוכנית הלימודים הלבנה ובחינה של רשימת הקריאה של הקורסים". לטענתם, "אם צריך פילוסופים לבנים, אז ללמוד אותם מנקודת מבט ביקורתית", אמרו.
מנהלת המחלקה לדתות ולפילוסופיה בבית הספר אריקה האנטר הגיבה בגיחוך על ההצעה: "אתנגד בתוקף לסילוקם של פילוסופים או היסטוריונים רק בגלל שזה הפך למשהו אופנתי". סגן נשיא אוניברסיטת בקינגהם סר אנתוני סלדון הזהיר: "יש סכנה ממשית שהתקינות הפוליטית יוצאת מכלל שליטה". הודעת ארגון הסטודנטים זכתה לתגובות סוערות ברשת ברחבי העולם, ונתפסה כסמל לדרישות הולכות וגוברות של סטודנטים להתאים את תכניות הלימודים לרגושתיהם או אמונותיהם.