"לישראל היה ידיד קרוב בבית הלבן, אבל נתניהו לא הכיר בכך", כך אמר נשיא ארה"ב היוצא, ברק אובמה, בראיון לעיתונאית ומגישת הטלוויזיה אילנה דיין, שראיינה אותו לאחרונה בנוגע ליחסיו עם ישראל בכלל, ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרט. השמועות על ראיון זה, שהתקיים בסמוך לסיום כהונתו בבית הלבן, עוררו תהודה וסקרנות, שכן בפעם האחרונה בה התראיין אובמה לעיתונות הישראלית הייתה עוד לפני בחירתו של טראמפ והמהלך הדרמטי באו"ם. 





הבוקר (שלישי) דיין התראיינה בנוגע לראיון עם אובמה בתוכניתו של ניב רסקין בגלי צה"ל, ואמרה כי "הוא רוצה לנתק מגע ביום שאחרי, אבל יודע שלא יוכל. מיליוני אמריקאים צריכים שישמש להם קול. הוא עסוק בלהטביע איזשהו חתום, לוודא שאנשים ידעו מה הוא עשה ומה המורשת שהשאיר אחריו. הוא ימשיך להיות נוכח". 

לפי דיין, החלטת אובמה להתראיין אצלה לקראת סיום כהונתו היא לא מקרית. יש בפיו מספר מסרים אותם הוא מעוניין להעביר לכלל התושבים: "זה הניסיון שלו להגיד לנו, הישראלים, 'אני אמשיך להגיד את מה שאני חושב שטוב לכם וטוב לנו. אני רוצה שתדעו כמה המורשת שלי כאפרו-אמריקאי שגדל באמריקה שלא כיבדה את הזכויות של אנשים כמוני, כמה זה מחבר אותי לערכים שבשמם אני מדבר'. אובמה מנסה לומר 'או שתהיו מדינה דמוקרטית, או שתהיו מדינה יהודית. לא תוכלו להיות שניהם'".