המשטרה הפדרלית באוסטרליה מסרה היום (רביעי) כי חוקריה עוקבים אחרי הדיווחים מישראל ולפיהן העניק לכאורה המיליארדר האוסטרלי  ג'יימס פאקר מתנות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולבני משפחתו. עם זאת, לא נמסר אם נפתחה חקירה רשמית בעניין. לפי החשדות שחוקרת משטרת ישראל, בעקבות החשיפות של העיתונאי רביב דרוקר, בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, התארח לכאורה בדירותיו של המיליארדר האוסטרלי בתל אביב ובניו יורק וטס במטוסו הפרטי, ובנוסף העניק לכאורה פאקר ארוחות והטבות בשווי עשרות אלפי שקלים לבני הזוג נתניהו ואף נתן לכאורה להם ולראש המוסד, יוסי כהן, כרטיסים להופעתה של מריה קארי, עד לאחרונה ארוסתו של המיליארדר. פאקר עצמו הכחיש בתוקף טענות להתנהגות בלתי הולמת.

דוברת מטעם המשטרה הפדרלית באוסטרליה מסרה כי הם "מודעים למידע במרחב הציבורי לגבי הטענות" על המתנות מפאקר. עם זאת, היא הדגישה כי "המשטרה הפדרלית, בהתאם לנוהג, אינה מוסרת את מי היא חוקרת או לא חוקרת". כזכור, פאקר פתח תיק ברשויות המס בישראל תוך העתקת חלק ממרכז עסקיו לישראל, והוא ביקש לפתוח בהליכים לקבלת תושבות קבע ישראלית.
 
לפי החוקים נגד הענקת שוחד, המשטרה הפדרלית היא האחראית לחקור טענות למתן מתנות מצד אנשי עסקים אוסטרלים למנהיגים זרים ולבני משפחותיהם. מדובר בעבירה שעלולה להביא לעונש של עד עשר שנות מאסר ולקנס של עד 1.7 מיליון דולר אוסטרלי.

בצל החקירות והחשדות, שב השבוע פאקר לוועד המנהל של קבוצת "קראון אתרי נופש", אחד מתאגידי ההימורים והבידור הגדולים באוסטרליה, אחרי שפרש מתפקיד היו"ר באוגוסט 2015 כדי "לבלות יותר זמן" עם ילדיו. פאקר, שגם מחזיק ברוב המניות בקבוצה, הודיע על מינוי מקורבו ג'ון אלכסנדר לתפקיד היו"ר, והשניים ינסו לשקם את החברה שספגה הפסדים כבדים מאז ש-18 מעובדיה נעצרו בסין באוקטובר האחרון בחשד לביצוע עבירות הימורים.