שי מסוט, עובד שגרירות ישראל בבריטניה שצולם כשהוא מנסה להפיל שר בממשלת בריטניה, התפטר שלשום מתפקידו, כך מסר משרד החוץ. כזכור, מסוט הוקלט על ידי רשת אל ג'זירה, כחלק מתחקיר על המאבק הישראלי בתנועת ה-BDS. 



מזוט הוקלט כשהוא מדבר עם מריה סטריצולו, שהייתה בעבר יועצת של שר בריטי, ועם אדם שטען ששמו "רובין". הוא הציג את עצמו כחבר ארגון פרו ישראלי, אך למעשה היה תחקירן של אל ג'זירה. בסרטון, מסוט דן עם סטריצולו ורובין איך אפשר להכפיש חברי פרלמנט בריטים. "אם תחפש מספיק חזק - תוכל למצוא משהו שהם מנסים להסתיר", הוקלט בסרטון, "אולי תמצא שערורייה קטנה". מסוט לא תיאר בסרטון כיצד הוא מתכוון "להפיל" את אותם חברי הפרלמנט. 


בין היתר הוא מתייחס לסגן שר החוץ אלאן דאנקן, הידוע בפרו פלסטיני, עליו אמר כי הוא "עושה בעיות" וצריך להפיל אותו.



במהלך השיחה הוא התייחס גם אל שר החוץ, בוריס ג'ונסון, הנחשב סולידרי כלפי ישראל וציין כי לא אכפת לו ממנו. הוא הוסיף ואמר לה "את יודעת שהוא אידיוט". בין השמות הנוספים שהועלו בשיחה - היה קריספין בלאנט, יושב ראש הוועדה ליחסי חוץ, שנחשב לתומך גדול של הפלסטינים. בשיחה אחרת כינה מסוט את בלאנט "מאוד פרו ערבי ולא פרו ישראלי". 

אבל לא רק השמרנים היו על הכוונת של מסוט. הוא גם הוקלט כשהוא אומר לחברת המפלגה ממפלגת הלייבור ג'ואן ריאן, כי הוא קיבל מעל מיליון ליש"ט כדי לשלום לחברי מפלגתה שיבקרו בישראל. על יו"ר המפלגה, ג'רמי קורבין, וכינה אותו "משוגע" ואת תומכיו "תמהונים".

ישראל התנצלה על התקרית. השגריר, מארק רגב, התנצל בפני סגן שר דאנקן והבהיר בשיחה כי "הדברים אינם מקובלים". שר החוץ בוריס ג'ונסון אמר כי לאחר שישראל התנצלה ועובד הוזז מתפקידו, מבחינתו הסיפור סגור.