חוקרים צרפתים טענו היום (שבת) כי הם פענחו את סיבת התרסקותה של טיסה MS804 של חברת אג'יפט אייר בחודש מאי בשנה שעברה. הטיסה המריאה מפריז, והייתה אמורה לנחות בקהיר, אך נעלמה מהמכ"ם אחרי שנכנסה למרחב האווירי של המדינה. על המטוס היו 66 נוסעים ואנשי הצוות, בהם 30 אזרחים מצריים, 15 צרפתים, בריטי אחד ובלגי. לדברי החוקרים, הסוללה במכשיר האייפון של הטייס התחממה יתר על המידה במהלך הטיסה במטוס מסוג איירבוס 320, מה שהוביל לפיצוץ בתא הטייס ולהתרסקות כלי הטיס.



תושבים באי קרפתוס ביוון, אשר הטיסה חלפה מעליהם, טענו כי ראו כדור אש בשמים. בניגוד לדיווחים לפיהם לא נשמעו אותות מצוקה מהמטוס, התברר כי הטייסים כן שלחו איתות שהתקבל על ידי צבא מצרים. צוותי חילוץ והצלה החלו לחפש אחר המטוס. פקחי מגדל הפיקוח ביוון אמרו כי הם שוחחו עם הטייס בעת שהמטוס היה מעל המרחב האווירי היווני ויספרו שהוא לא דיווח על בעיות.



בחודשים האחרונים פורסמו בעולם מספר מקרים של מכשירי אייפון מדגמים שונים אשר עלו באש מסיבות שאינן ידועות. האחרונים שבהם קרו בחודש אוקטובר האחרון כאשר מכשיר אייפון 7 התפוצץ כאשר היה בכיס המכנסיים של אדם. במקרה אחר, המכשיר התפוצץ בקופסא כשהיה בדרכו לרוכש. בחודש מרץ פורסם כי מכשיר אייפון 6 עלה באש במהלך טיסה.