כוחות הביטחון הטורקים דיווחו הלילה (שלישי) כי הם לכדו את המחבל מהפיגוע במועדון הריינה שבאיסטנבול שאירע במהלך חגיגות השנה החדשה ובו נהרגו 39 בני אדם, בהם הישראלית ליאן זאהר נאסר, ופצע עשרות רבות, ובינם חברתה של נאסר, רווא סופיאן מנסור בת ה-22, שנפצעה בפיגוע באורח בינוני. על פי כוחות הביטחון, המחבל, שכינה עצמו אבו מוחמד חורסאני, נתפס במקום מסתור באיסטנבול בו הוא שהה יחד עם בנו בן הארבע. 



כזכור, הפיגוע, שעליו לקח אחריות ארגון המדינה האסלאמית וטען כי הוא תגובה למבצע מגן הפרת שמנהלת טורקיה נגדו בשטחי סוריה, אירע במועדון לילה פופולרי בעיר הגדולה בטורקיה, שם חגגו בין 500 ל-600 בני אדם את כניסת השנה האזרחית החדשה. חורסאני נכנס למועדון ופתח באש לכל עבר.



אחת מהחוגגות סיפרה על אירועי הלילה הנורא: "נהנינו ואז החל הירי ואנשים התחילו לרוץ. בעלי קפץ עלי בשביל לגונן עלי, הוא אמר לי 'אל תפחדי'. אנשים דרסו אותי תוך כדי מנוסה", סיפרה אישה שבילתה במקום. "זה היה נורא. שני אנשים ירו לכל עבר, היה ריח של אבק שריפה בתוך המועדון. בשלב הזה התעלפתי. כשהתעוררתי ראיתי אנשים מכוסים בדם".



הפרח של המשפחה



את נאסר ליוו מאות בני אדם בדרכה האחרונה והיא נקברה בבית הקברות המוסלמי בעירה טייבה. בלוויה הששתפו גם חברי כנסת רבים מהרשימה המשותפת, אך ללא השתתפות חברי הממשלה. אמה, לוסי, כינתה אותה במהלך הלווייה "שהידית" ופנתה בהתרגשות למלווים: "באתם להשתתף בצערנו או להשתתף בשמחתנו על נפילתה של ליאן כקדושה? ליאן, תתעוררי לדקה כדי שאוכל לחבק אותך את החיבוק האחרון, ולומר לך שוב שאני אוהבת אותך. תשמיעי את קולך מתוקה שלי, ולו לכמה שניות. אני מתגעגעת". היא גרמה לרבים להתרגש ולבכות יחד עמה. בני משפחתה אמרו כי הם עדיין לא מעכלים את האסון. "ליאן הייתה הפרח של המשפחה. האושר שלנו", אמרו במשפחה. "אמה הרוסה נפשית, ולא מצליחה לעכל שהיא איננה".



ראש עיריית טירה, מאמון עבד אל-חי, אמר כי "העיר כולה כואבת את הכאב של משפחת נאסר ושל המשפחות שנפגעו, שכן זו הפעם הראשונה שאנחנו מתמודדים עם אירוע כזה קשה. בכל היישוב שורר זעם רב על פיגוע הטרור, לכן הכרזנו על יום אבל בו רצינו להודיע לכל העולם כי אנחנו נגד אלימות וטרור". ראש העירייה קרא לכל האזרחים במדינה לקחת ברצינות את אזהרות המסע שמתפרסמות על ידי המטה ללוחמה בטרור.



 ליאן נאסר, שנרצחה בפיגוע במועדון הריינה
ליאן נאסר, שנרצחה בפיגוע במועדון הריינה