ימים לפני עזיבתו את הבית הלבן, העניק נשיא ארה"ב, ברק אובמה, חנינה לצ'לסי מנינג, אנליסטית בצבא ארה"ב לשעבר שהעבירה מסמכים מסווגים לוויקליקס במה שהפך להדלפה הגדולה ביותר מסוגה בהיסטוריית ארה"ב, כך פירסם הלילה (רביעי) הבית הלבן. מנינג סיפקה יותר מ-700 אלף מסמכים, הודתה במעשה והוטל עליה לרצות עונש של 35 שנות מאסר בכלא. כעת לאחר קבלת החנינה היא תשוחרר בחודש מאי. 



מנינג עבדה כאנליסטית במודיעין הצבאי בבגדד בשנת 2010 כשהעבירה את החומרים המסווגים, בינהם גם סרטון שמראה תקיפה של מסוק צבאי אמריקאי ממנו ירו לעבר מורדים בעיראק והרגו עשרות, בינהם אנשי צוות של סוכנות הידיעות רויטרס. החיילת לשעבר עמדה במוקד של דיון כלל עולמי על סודיות מרגע חשיפת הפרשה ועורך דינה אף טען שהעונש שהוטל עליה עולה על נורמות משפטיות בינלאומיות. 



יש לציין כי צ'לסי מנינג היא טרנסג'נדרית, שנולדה כגבר בשם בראדלי, ואימצה את זהותה הנשית לאחר ההרשעה בריגול. בכלא ספגה התעללות עקב היותה טרנסג'נדרית ואף ניסתה להתאבד פעמיים, מה שייתכן והשפיעה על מתן החנינה.



בחשבון הטוויטר של וויקיליקס כתבו לפני כשבוע כי "אם אובמה יעניק למנינג חנינה ג'וליאן אסאנג' יסכים להסגרה בארה"ב". אסנג', מייסד וויקיליקס, מוחזק בשגרירות אקוודור בלונדון כדי להמנע מהסגרה לשוודיה לחקירה על אישומי אונס שלכאורה ביצע ב-2010. בעבר אמר שפחד מהסגרה לארה"ב, כי שם מתנהלת נגדו חקירה על פעילות וויקליקס. עם זאת, מטעם גורמים בכירים נמסר כי הענקת החנינה לא הושפעה מההבטחה של אסנג', שבהמשך אף צייץ "תודה לכל מי שתמך בחנינה, הפכתם את הבלתי אפשרי לאפשרי".



סנאטור הרפובליקני טום קוטון ביקר את הענקת החנינה וטען כי מנינג סיכנה את כוחות הצבא, "צריך לטפל בה כבוגדת לא כקדושה מעונה". לעומתו, ארגוני זכויות אזרח תמכו במהלך וטענו כי נעשה באיחור. "מנינג הייתה חשופה להתעללות חמורה וכתוצאה מכך זכויות האדם שלה הופרו על ידי ממשלת ארה"ב במשך שנים".