הנשיא ה-45 של ארה"ב, דונלד טראמפ, שמסתמן גם כאחד מהשנויים במחלוקת בהיסטוריה של ארה"ב עוד לפני כניסתו לתפקיד, יושבע ביום שישי לתפקידו ויתחיל עידן חדש ומרתק בתולדות המעצמה הגדולה בעולם. הטקס יתחיל בקטע מוזיקלי, שאחריו ישתתפו טראמפ וסגן הנשיא מייק פנס במצעד המסורתי. הטקס מוגדר כאחד המאובטחים ביותר בארה"ב ויותר מ-35 ארגוני ביטחון מעורבים בשמירה על הסדר. מארגני הטקס מודעים לעובדה כי לאירוע יגיעו לא רק תומכיו של הנשיא הנכנס אלא גם מתנגדיו. בהשבעתו של אובמה שמרו על הסדר כ-8,000 שוטרים וכ-32 אלף חיילים. נראה שהפעם המספרים יהיו אפילו גדולים יותר.



המצעד יתקיים בשדרות פנסילבניה בוושינגטון, בין גבעת הקפיטול לבית הלבן. הוא יהיה פתוח ברובו לקהל ללא כרטיסים ובאופן אירוני, הוא יעבור ליד בית מלון של טראמפ בעיר, הנמצא בבית הדואר הישן.



מי יהיה בטקס ההשבעה? בצד כל משפחת הנשיא, וכמובן אשתו מלניה ומשפחתו של הנשיא היוצא ברק אובמה, ישתתפו גם כמה נשיאים לשעבר כמו ג'ימי קרטר, סגן הנשיא לשעבר דיק צ'ייני, ביל והילרי קלינטון וג'ורג' בוש. לעומת בנו, ג'ורג' בוש האב לא ישתתף אחרי שאושפז בבית החולים.



מי יופיע בטקס? אמנים רבים, כולל פול אנקה, ידידו הקרוב של טראמפ, שכתב לפרנק סינטרה את "בדרכי", סירבו להשתתף. ישתתפו להקת הרוק "שלוש דורס דאון", זמר הקאנטרי טובי קית', להקת הרקדנים ה"רוקטס", מקהלת המורמונים עם 360 זמרים וג'קי אוונצ'ו, זמרת פופ שתשיר את ההמנון האמריקאי. טראמפ צייץ שהוא לא רוצה זמרים מפורסמים לטקס, כי רבים רוצים כרטיסים. "הם לא עשו עבורי דבר, אני רוצה את העם", אמר. יו"ר הוועדה המארגנת של הטקס, טום ברק, אמר שהוא יהיה הרבה יותר "פואטי וחושני". 



סדר ההשבעה יכלול את השבעתו של סגן הנשיא בפני שופט בית המשפט העליון קלרנס תומאס ואחרי הופעת מקהלת המורמונים, יישבע דונלד טראמפ. הנשיא הנבחר יישא לאחר מכן את נאום ההכתרה והטקס יסתיים בהמנון.



מה עשוי לכלול נאום טראמפ? מי שיכתוב אותו הוא סטפן מילר, שכתב נאומים רבים לטראמפ במהלך הקמפיין שלו. הוא יכלול בעיות מבניות בארה"ב ואת האג'נדה של טראמפ במאה הימים הראשונים שלו כנשיא.



במצעד שיתקיים יהיו תזמורות בית ספר, יחידות משטרה ויוצגו בו כל יחידות הצבא. הכרוז צ'רלי ברוטמן בן ה-89, המשמש בתפקיד מאז השבעתו של הנשיא דווייט אייזנהאואר ב-1957, התבשר על החלפתו באמצעות אי-מייל שנשלח אליו על-ידי טראמפ. "כשקראתי את האי מייל חשבתי שאני הולך להתאבד ומוחמד עלי הכניס לי אגרוף בבטן", סיפר. לבסוף הוא קיבל תפקיד משני של כרוז. לתפקיד הכרוז נבחר סטיב ריי, בן 58 שהודה: "ברוטמן היה בוושינגטון כמו חלק בלתי נפרד של המבנים המפורסמים בעיר".



מה יכללו טקסים נוספים? טקס הנחת זרי פרחים בבית הקברות הלאומי ארלינגטון, בו ישתתפו טראמפ וסגנו מחר. באותו יום ייערך המופע "להפוך את אמריקה גדולה שוב" - האירוע שיפתח רשמית את חגיגות ההשבעה לנשיאות ויתקיים באנדרטת לינקולן בהשתתפות הנשיא הנכנס וסגנו. בנוסף, יתקיימו שלושה נשפים. 



בצד שלושה מצעדים של תומכיו, מתכוננים ארגוני נשים להפגין נגד הנשיא הנכנס ולשם כך גייסו 200 אלף נשים לצעוד.



מה יעשה אובמה בטקס? הוא ייפגש עם דונלד טראמפ בבית הלבן לפני טקס ההשבעה. הם ייסעו מהבית הלבן יחד עם נשותיהם לטקס. לאחר הטקס הנשיא אובמה יטוס בפעם אחרונה במטוס מספר 1 של ארה"ב ליעד שלא פורסם. אגב, חלקים גדולים של וושינגטון ייסגרו לאזרחים וחמש תחנות מטרו יושבתו.