חודש אחרי שכבשו מחדש את העיר תדמור, שבו לוחמי המדינה האסלאמית להרוס את העתיקות במקום. הבוקר (שישי) דיווח ראש רשות העתיקות של סוריה, מאמון עבדולקרים, כי אנשי דאעש הרס את הטטרפילון, אחד הממצאים הארכיאולוגיים המפורסמים בעולם, וכן את חזית האמפיתאטרון הרומי במקום. 

אתמול דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי לחומי דאעש בתדמור הוציאו להורג ארבעה בני אדם בעריפת ראש וירו בשמונה נוספים. חלק מההריגות התבצעו בחצר מוזיאון ליד העיר העתיקה. ההרוגים הם ארבעה מורים ועובדי מדינה, ארבעה חיילים וארבעה מורדים שנשבו על ידי אנשי דאעש. 

כוחות דאעש שולטים בתדמור, אחרי ששבו וכבשו אותה בחודש שעבר מידי כוחות המשטר הסורי, אחרי ששוחררה על ידי צבא בסוריה, מיליציות ובגיבוי חיל האוויר הרוסי בחודש מרס.

האמפיתאטרון הרומי בתדמור. צילום: AFP
האמפיתאטרון הרומי בתדמור. צילום: AFP


בעוד בתדמור רושמים לוחמי דאעש הצלחות, הרי שבירת הארגון בעיראק, מוסול, הם מתקשים להתמודד עם הצבא העיראקי. בימים האחרונים דווח כי הצבא כבש את הגדה המערבית של נהר הפרת, שעובר בתוך העיר, עם זאת ישנם עדיין מעט נקודות התנגדות בעיר, שבהן מתקיימים קרבות בין כוחות ארגון הטרור ליחידות העילית של צבא עיראק. כמו כן, הצבא התקדם לתוך העיר תלקיף, שנמצאת צפונית למוסול.

בתגובה, החל הארגון להשתמש בכלי נשק חדש במלחמה מול הצבא. רחפנים המשגרים רימונים לעבר כלי רכב של הכוחות הלוחמים. ג'ון ברונק, חוקר בצבא הבריטי שמתמחה בארגון הטרור הסביר כי "הארגון ידוע ביכולות שלו להפוך חפצים תמימים לכלי נשק".
 
ברונק הסביר בנוסף כי בשל גודלם הקטן, קשה ליירט את הרחפנים, אך נעשים מאמצים לפתח כלים להתמודדות עם האיום, כגון חסימת אותות הרדיו המפעילים אותם.