בריטניה ירתה בטעות טיל גרעיני לעבר ארצות הברית, כך דיווח היום (ראשון) ה"סאנדיי טיימס". הטיל, מסוג "טריידנט", שוגר מצוללת בריטית קרוב לחופי פלורידה, ונורה, בטעות לכיוון הלא נכון. למרבה המזל הוא לא נשא ראש קרב.



על פי הדיווח, הניסוי הכושל לא דווח על ידי ראש הממשלה, תרזה מיי, במהלך דיון בפרלמנט על חידוש תוכנית הצוללות הבריטית. העיתון ציטט מקור בחיל הים, שאמר שהטיל נורה לכיוון הלא נכון לעבר היבשת האמריקאית.



זהו הניסוי הראשון אחרי ארבע שנים והוא בוצע זמן קצר בלבד לפני שמיי נכנסה לתפקידה כראש ממשלה, ועל רקע עזיבתה של בריטניה את האיחוד האירופי. על פי הדיווח, מיי לא הזכירה את הניסוי הכושל כשניסתה לשכנע את הפרלמנט לאשר הוצאה של 40 מיליון ליש"ט על הצוללות בחודש יולי. הטילים נוסו רק חמש פעמים מאז תחילת המאה ה-21, משום שכל אחד מהם עולה 17 מיליון ליש"ט.



ג'ון מקדונל, דוברו של יו"ר מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, שהתנגד לחידוש התוכנית, אמר כי שני הצדדים בדיון ציפו שהsבר יעלה על ידי ראש הממשלה במהלך הדיון. קורבין עצמו קרא לקיים דיון בפרלמנט על הניסוי הכושל. 



בהודעה מטעם ראש הממשלה מיי וממשרד ההגנה, נאמר כי "הצי המלכותי ביצע ניסוי שגרתי בטיל הטריידנט ללא ראש קרב מסיפון הצוללת "ונג'נס", כחלק ממבצע שאמור היה להכשיר את הצוללת וצוותה. יש לנו ביטחון מוחלט ביכולות ההרתעה הגרעינית שלנו". כישלון הניסוי לא הוזכר בהודעה. "אנחנו לא מספקים מידע נוסף על פעולות הצוללות שלנו בשל שיקולי ביטחון ברורים", נאמר.