יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, נועד היום (ראשון) עם מלך ירדן עבדאללה ברבת עמון, על מנת לתאם את התגובה לאפשרות שארצות הברית תחליט להעביר את השגרירות בישראל לירושלים. "אבו מאזן והמלך עבדאללה דנו בהשלכות האפשריות של העברת השגרירות ל'ירושלים הכבושה', והסכימו לנקוט במספר צעדים אם המהלך אכן יקרה", דווח ב"וואפא", אתר החדשות הרשמי של הרשות הפלסטינית.


לאחר הפגישה, אבו מאזן אמר כי סיכם עם מלך ירדן על שורה של צעדי תגובה למהלך כזה, זאת נוכח ביקור קרוב של עבדאללה לוושינגטון ומוסקבה. הוא הביע תקווה שממשל הנשיא דונלד טראמפ לא יעביר את השגרירות, וקרא לו לפעול עם הפלסטינים להשיג פתרון מדיני במשא ומתן. "אנחנו מקווים שהממשל החדש יפסיק לדבר על העברת השגרירות לירושלים, ובד בבד יחזק אותנו לקראת משא ומתן רציני בין הפלסטינים לישראלים כדי להגיע להסדר מדיני", אמר אבו מאזן בהצהרה בתום הפגישה. "זהו דבר הטוב ביותר לנו, לישראלים ולאזור כולו".

בירדן מייחסים חשיבות למהלך האמריקאי, ולכן בפגישה נכחו מלבד המלך גם ראש הממשלה האני אל-מלקי, שר החוץ איימן ספאדי, ראש לשכת המלך פאיז טראוונה וכן ראש המודיעין הכללי פייסל שובקי. מהצד הפלסטיני נכחו בפגישה גם מזכ"ל אש"ף סאיב עריקאת, דובר היו"ר נביל אבו רודיינה, ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פראג', יועץ אבו מאזן לענייני דיפלומטיים מג'די חאלדי, והשגריר הפלסטיני בעמאן עטא חיירי. ירדן רואה בעצמה כ"שומרת המקומות הקדושים בירושלים", ומביעה התעניינות רבה במה שקורה בהם ובעניינים אחרים בעיר. 
 
הפגישה שנערכה היום היא המשך לקמפיין בו פתחה הרשות הפלסטינית לפני חודשיים נגד העברת השגרירות. אבו מאזן שלח מכתבים לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי ומנהיגים נוספים בעולם, והזהיר מפני ההשלכות האסוניות של המהלך, השלכות שיביאו לטענתם ל"הרס תהליך השלום".

  
שגרירות ארצות הברית בישראל
שגרירות ארצות הברית בישראל