ממשל טראמפ צפוי לצמצם משמעותית את המימון לאו"ם ובכך יקטין משמעותית את חלקה של ארה"ב בארגון ובסוכנויות בינלאומיות אחרות - כך דווח בניו יורק טיימס. בנוסף יחל בסקירה ובהמשך ייתכן שגם בביטול של אמנות רבות משתתפים. הממשל צפוי לעשות זאת באמצעות שני צווים, אשר אחד מהם התקבל במערכת הניו יורק טיימס.



הצו נקרא "ביקורת וצמצום מימון של ארגונים בינלאומיים" וקורא לחיסול מימון של כל סוכנות או גוף בינלאומי שעונה לקריטריונים הבאים: ארגונים שנותנים חברות מלאה לרשות הפלסטינית או לארגונים הקוראים לשחרור פלסטין, תכניות התומכות בהפלות, וכל פעילות שעוקפת את הסנקציות נגד איראן או צפון קוריאה. טיוטת הצו קוראת גם להפסקת המימון לכל ארגון ש"נשלט או מושפע ממדינות התומכות בטרור" או נאשם בהפרה של זכויות אדם.



פעולות אלו אינן מפתיעות. בעבר צייץ טראמפ בגנות האו"ם: "לאו"ם יש פוטנציאל אדיר אבל כרגע מדובר במועדון למפגשים, שיחות והנאה. עצוב!".




צו לבניית החומה בין ארה"ב למקסיקו


מוקדם יותר הערב, החל טראמפ לממש את אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו כאשר חתם על צו נשיאותי להקמת חומה בגבול ארה"ב ומקסיקו. בעת שהגיע לביקור במשרד להגנת המולדת, הוא חתם על הצו שמפנה השקעות פדרליות לטובת הקמת החומה המדוברת בגבול הדרומי.



לאורך כל קמפיין הבחירות שלו, הצהיר טראמפ כי הוא מתכוון לבנות חומה בגבול עם מקסיקו על מנת לעצור את זרם המהגרים הבלתי חוקיים שמסתננים לתוך ארה"ב. הוא הכריז כי הרשויות במקסיקו הן שישלמו על החומה, וזאת על אף שבממשלה במקסיקו סיטי הבהירו כי אין להם כוונה לעשות זאת. טראמפ ונשיא מקסיקו, אנריקה פנה נייטו, צפויים להפגש בשלישי הבא בבית הלבן ולדון בין השאר בשאלת החומה ואבטחת הגבול.