נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (שישי) בראיון לרשת פוקס ניוז האמריקאית, לשאלת העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, ואמר: "אני לא מתכוון לדבר על העניין, מוקדם מידי לדבר על זה". לקשר עם ישראל ואמר כי עם השבעתו לנשיאות - מערכת היחסים בין המדינות שוקמה. בהמשך הוא התייחס לסוגיית בניית הגדר בגבול מקסיקו, זאת לאחר שאתמול הוא הסביר כי במדינה והמקסיקנים יסרבו לשלם על בניית הגדר - הוא יבטל את הפגישה שהיתה אמורה להתקיים עם נשיאה, אנריקה פניה נייט, שהחליט לבסוף לבטל את הפגישה בעצמו.



דובר הבית הלבן, שון ספייסר, הסביר לאחר מכן כי מימון בניית החומה יגיע ממיסים בשווי של 20 אחוזים על כל ייבוא ממקסיקו. "צעד זה יהיה חלק משיקולי רפורמת המס החדשה של הקונגרס האמריקאי", אמר דובר הבית הלבן. בראיון, נשיא ארצות הברית הגן על התוכנית לבניית הגדר ואמר כי "בנייתה הכרחית וזה לא עניין פוליטי - זה טוב בשביל להגן על האנשים". 



דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



לפי נתוני משרד החשב הממשלתי האמריקאי, העלות של כל מייל של בגדר חד שכבתית בגבול, שמשתרע על פני 2,000 מייל תגיע לסכום של 6.5 מיליון דולר, זאת בנוסף ל-4.2 מיליון דולר לכל מייל של דרכים וגדרות נוספות. זאת, מבלי לכלול את התחזוקה השוטפת של הגדר.



לאחר מכן, הוא נשאל על סוגיית המהגרים, שעלתה רבות במהלך הקמפיין שלו. "אנחנו לא יכולים להסתכן בכל מה שקשור לנושא הזה", אמר טראמפ, "ה-FBI מנהל כרגע למעלה מ-1,000 חקירות של אנשים שאנחנו התרנו להם להיכנס למדינה". בתחילת השבוע הוא חתם על צו נשיאותי המגביל את ויזות הכניסה לארצות הברית, הניתנות לאזרחים ממדינות מוסלמיות רבות, בהן עיראק, לוב, סוריה ותימן. "הכנסנו עשרות אלפי אנשים שהגיעו בלי מסמכים מזהים, ולכן אנחנו לא יכולים לבדוק את ההיסטוריה שלהם", הסביר.