המתיחות בין איראן לארה"ב: הנשיא טראמפ אמר היום (חמישי) לכתבים כי ארה"ב "לא מורידה אף אופציה מהשולחן", זאת בתגובה לשאלה האם ישקול שימוש באמצעים צבאיים בתגובה לניסוי הטיל הבליסטי שאיראן ביצעה בתחילת השבוע. בכך רמז למעשה לאופציה של פעולה צבאית נגד המדינה. יש לציין שאתמול היועץ לביטחון לאומי לנשיא אמר כי אמר כי הממש ל "מזהיר" את איראן בעקבות השיגור.



בכירים מהמפלגה הרפובליקנית תומכים בעמדתו של טראמפ. פול ראיין, דובר בית הנבחרים, אמר כי הוא "תומך בהטלת סנקציות נוספות על איראן. אני מעוניין להחזיר את המצב לקדמותו עד כמה שאפשר. לדעתי הממשל הקודם היה הרבה יותר מדי מפויס לגבי איראן". 



מחוקקים רפובליקנים אמרו כי הם עובדים עם הממשל במטרה לפעול נגד איראן מבלי לפגוע בעסקת הגרעין שנחתמה ביולי 2015. יועצים בקונגרס אמרו כי ממשל טראמפ החל לבחון פעולות שיוכל לנקוט מבלי להזדקק לאישור הקונגרס. כך למשל יוכל טראמפ להטיל סנקציות שכלולות בחוקים שממשל אובמה העביר אך לא מימש. 



מוקדם יותר היום, תקף את טראמפ עלי אכבר וליאטי, יועץ בכיר לענייני חוץ של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. זאת, בעקבות סדרת ציוצים היום של הנשיא שטען כי "איראן צריכה להיות אסירת תודה על הסכם הגרעין הגרוע שנחתם עמה". טראמפ התייחס לניסוי שביצעה איראן בטיל שיוט שמסוגל לשאת ראש קרב גרעיני.



"זה איום חסר תוכן של ממשל חסר ניסיון", טען היועץ הבכיר. "זו לא הפעם הראשונה שאדם חסר ניסיון מאיים על איראן , איראן היא מעצמה אזורית ויש לה הרבה כח פוליטי כלכלי וצבאי. אמריקה צריכה להיזהר בכל הנוגע לפיזור איומי סרק על איראן".