אירוע דקירה בפריז: גבר חמוש במאצ'טה, ניסה לדקור היום (שישי) חייל בסמוך למוזיאון הלובר בפריז, אך החייל ירה לעברו חמש פעמים, וכתוצאה מכך הוא נפגע באורח קשה. לפני שנורה, צעק החמוש "אללה אכבר". החייל שהותקף נפצע באורח קל. מקור במשטרת צרפת מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי החמוש רץ לעבר קבוצת חיילים ושוטרים שעמדו בכניסה לחנות התת קרקעית של המוזיאון עם שתי מזוודות, שלאחר בדיקה חבלנית עלה כי לא היו בהן חומרי נפץ. 



מגזין ה"מירור" הבריטי פרסם תמונה של היורה לאחר שנוטרל: 






ראש משטרת צרפת, מישל קאדו, מסר כי התוקף פעל כל הנראה לבדו, וסיפר כי אדם נוסף נעצר. לדבריו, במשטרה מאמינים כי התכוון לבצע מתקפת טרור. "מדובר במתקפה שביצע אדם שהיווה איום מיידי, לפי התנהגותו אנחנו מאמינים שהוא ניסה לבצע מתקפת טרור. היה אדם נוסף שהתנהג באופן חשוד. עצרנו אותו אך התברר שאין לו קשר למתקפה". 





כוחות המשטרה פינו את הרחובות סביב הלובר. דובר המוזיאון מסר כי "המוזיאון סגור", וכי כ-200 מבקרים שהיו בפנים בעת האירוע נמצאים בתוך המוזיאון. עם סיום האירוע הם פונו מהמקום. שר הפנים הצרפתי, ברנאר קזנוב, כתב בטוויטר כי מדובר ב"תקרית חמורה". דובר משרד הפנים מסר כי הזהות והלאום של התוקף אינה ידועה כרגע. ראש ממשלת צרפת מסר כי "בבירור מדובר במתקפת טרור". 



המבקרים שנכחו ב"לובר" בעת האירוע. צילום מסך



צרפת שימשה יעד לפעולות טרור רבות במהלך השנתיים האחרונות. אחת המתקפות הקשות התרחשה בניס כשמשאית דהרה לתוך קהל שחגג את יום הבסטיליה, אירוע בו נהרגו 86 בני אדם.