מלחמת המילים בין ארצות הברית לאיראן נמשכת. המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלאמית, האייטולה עלי חמינאי, נפגש היום (שלישי) עם מפקדים בחיל האוויר האיראני ואמר כי הוא אינו מפחד מאיומי ארצות הברית ונשיאה החדש דונלד טראמפ. "איומי טראמפ אינם מפחידים אותנו", אמר חמינאי והוסיף כי "ביום שישי הקרוב העם האיראני יענה לטראמפ".



כמו כן, חמינאי מתח ביקורת על הנשיא הקודם ברק אובמה, ואמר: "על מה להודות לאובמה? על דאעש ועל האש בעיראק ובסוריה? הוא זה שהטיל את הסנקציות על העם האיראני, אך הוא לא הצליח כי כל אויב לא יצליח לנטרל את העם שלנו".  



כזכור, ביום שני האחרון התראיין טראמפ לרשת "פוקס ניוז" שתמכה בו במסע הבחירות לנשיאות ותקף את הסכם הגרעין של הנשיא הקודם ברק אובמה עם איראן: "הסכם הגרעין הוא הגרוע ביותר שראיתי. מאז, איראן לא מכבדת אותנו. היא שולחת כסף וכלי נשק לכל מקום. היא מדינת הטרור מספר אחת".



לשאלת המראיין אם ארה"ב נמצאת במסלול התנגשות עם איראן אמר: "זה הסכם שלא היה צריך להסכים עליו במשא ומתן. זאת בושה שיש לנו הסכם כזה. לא הייתה סיבה לחתום עליו. נתנו להם 1.7 מיליארד דולר במזומן, דבר שלא נשמע עליו. זה נראה שהם התחזקו".



"לא מפחיד את האיראנים". דונלד טראמפ, צילום: Getty Images
"לא מפחיד את האיראנים". דונלד טראמפ, צילום: Getty Images



"דרושות שבע דקות לטיל האיראני לפגוע בתל אביב"



לפני כן, חבר בכיר במועצה האיראנית לביטחון לאומי, מוג'טבה זונור, הזהיר כי טהרן "הכשירה את כוחותיה למלחמה" והגיעה להישגים אדירים בתחום פיתוח הטילים. לדבריו, "אם האויב יירה טיל על איראן", המדינה תגיב מיד בירי טילים על ישראל, ו"דרושות רק שבע דקות לטיל האיראני לפגוע בתל אביב".



על ארצות הברית הוסיף הבכיר כי "הצי של אמריקה כבש חלק בבחריין, והבסיס הצבאי הרחוק ביותר של האויב נמצא באוקיינוס ההודי". לדבריו, "יעדים אלה נמצאים בטווח של מערכות הטילים של איראן, והם יהרסו עד היסוד אם האויב יעשה טעות".



טיל פאתח איראני. צילום: סוכנות פארס
טיל פאתח איראני. צילום: סוכנות פארס