בכיר אל-קאעידה, מוחמד שיח' מוחמד, שנחשב למתכנן של מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר, טען במכתב ששלח לנשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, כי פיגועי התאומים היו תוצאה של "פשעי המלחמה שבוצעו בפלסטין מאז 1948, ואלה שמתרחשים בעזה כיום".

העיתון מיאמי הראלד חשף היום כי בינואר 2015 שלח מוחמד, שמוחזק במתקן המעצר לחשודים בטרור במפרץ גואנטנמו, מכתב לנשיא אובמה, אותו כינה "ראש הנחש, נשיא ארצות הברית, מדינת הדיכוי והרודנות". עם זאת, המכתב הועבר לבית הלבן רק ימים ספורים לפני תום כהונתו של אובמה בחודש שעבר לפי הוראתו של שופט צבאי.

"אני כותב לך את המכתב הזה כדי שאולי תקרא אותו, תבין אותו ותקלוט מה כתוב בו אם אתה נשיא חכם וחופשי ומקבל את ההחלטות שלך בעצמך, ואני לא חושב שאתה עושה את זה", כתב מוחמד. "אני לא כותב לך את המכתב הזה באופן אישי כי אתה לא שווה את זה. הידיים שלך עדיין רטובות עם דם של אחינו ואחיותינו וילדינו שנהרגו בעזה".

במכתב, שהתפרש על פני 18 עמודים, ניסה בין השאר מוחמד להסביר מדוע בוצעה מתקפת הטרור הגדולה בהיסטוריה על אדמת ארצות הברית בספטמבר 2001, כאשר הוא מזכיר את ישראל לא פחות מ-39 פעם ומתמקד במאבק הפלסטיני. "פשעי המלחמה שבוצעו בפלסטין מאז 1948 ואלה שמתרחשים בעזה כיום הם הסימן הברור ביותר מדוע ה-11.9 התרחש, ומדוע זה צפוי להתרחש שוב בעתיד", התריס מי שעמד בראש אגף הפיגועים הבינלאומיים של רשת הטרור.

" אהיה שמח לקבל עונש מוות" 

הוא האשים כי ארצות הברית "הרגה מוסלמים בפלסטין במשך 60 שנה, גירשה יותר מארבעה מיליון פלסטינים, הרסה את בתיהם, בתי הספר שלהם והשווקים שלהם בכך שתמכה בישראל באופן צבאי, כלכלי ופוליטי ובכך שהגנה על הפשעים שלהם במועצת הביטחון של האו"ם".

"שתי ההתקפות המבורכות בוושינגטון ובניו יורק היו בהתאם לחוק הבינלאומי והיו תגובה טבעית למדיניות ההרסנית שלכם כלפי העולם האסלאמי, לתמיכה הבלתי מוגבלת שלכם בישראל, המדינה הציונית יהודית ולהמשך התמיכה וההגנה שלכם על שליטים רודניים בעולם המוסלמים שנועדו להגן על האינטרסים שלכם", כתב מוחמד.

בין שאר ההתקפות המילוליות הבוטות, שרוויות בניחוח אנטישמי, תהה מוחמד מדוע האמריקאים רוצים להעביר את השגרירות שלהם לירושלים על אף ש"הבירה הפוליטית של ישראל היא תל אביב". "האם זה כי הקנאות הנוצרית ציונית והמשיחית שלכם דוחפת אתכם להציג את ירושלים כבירת ישראל הגדולה?", תהה. "אתם יודעים היטב ששני הקווים הכחולים בדגל ישראל מתייחסים לגבולות של ארץ חלומותיהם – נהרות הנילוס והפרת כפי שהוזכרו בספר בראשית? האם הם לא רוצים לבנות את ישראל הגדולה מהנילוס ועד הפרת ולהרוס את מקדש ירושלים כדי לבנות את מקדש שלמה המלך?".

בתום מכתבו, הבהיר מוחמד כי אינו חושש אם ייגזר עליו עונש מוות או מאסר עולם. "אם בית המשפט שלך יגזור עליי מאסר עולם, אני אהיה שמח לבדי בתא שלי כדי לעבוד את אללה בשארית חיי ולהכות בפניו על כל החטאים ומעשיי הפסולים", כתב. "ואם בית הדין יטיל עליי עונש מוות, אני אהיה אפילו שמח יותר לפגוש את אללה ואת הנביאים ולראות את חבריי הטובים ביותר שאותם הרגת ללא הצדקה בכל העולם ולראות את השיח' אוסמה בן לאדן".