שינה טובה עשויה לשפר את שביעות הרצון של נשים מבוגרות מחיי המין שלהן, כך עולה ממחקר שמפרסם המגזין הלאומי האמריקאי לבריאות Medline Plus. המחקר, שפורסם בתחילת החודש במגזין האינטרנט האמריקאי Menopause, מדגיש שחיי המין של נשים מבוגרות, בעיקר בגיל המעבר ולאחריו, יכולים להשתפר באופן ניכר בזכות שנת לילה טובה. 

המחקר, שמובל על ידי ד"ר ג'וליאנה קלינג ממאיו קליניק בסקוטסדייל, אריזונה, עקב אחרי 94 אלף נשים בנות 50 עד 79. נשים שישנו שבע שעות או פחות בלילה העידו באופן מובהק על שביעות רצון נמוכה יותר מחיי המין שלהן מאשר הנשים שישנו שבע שעות ויותר בלילה. 
התברר מהמחקר שנשים מבוגרות יותר היו פחות פעילות מינית מנשים צעירות כאשר הן ישנו פחות משבע או שמונה שעות בלילה. כמו כן, ההסתברות של נשים מעל גיל 70 שישנו פחות מחמש שעות להיות פעילות מינית, נמוכה ב־30% בהשוואה לאלו שישנו שבע או שמונה שעות בלילה. 

"שבע שעות שינה בלילה ישפרו את שביעות הרצון המינית ויעלו את התגובתיות המינית של נשים בגילאים אלה", אמרה ד"ר ג'ואן פינקרטון, מהארגון הצפון־אמריקאי לגיל המעבר. לדבריה,  "מעבר לירידה באיכות חיי המין, שינה לא מספקת גורמת לבעיות בריאותיות נוספות, כמו דום נשימה בשינה, סינדרום של רגליים חסרות מנוחה, סטרס וחרדה". 
ד"ר פינקרטון הוסיפה כי "בעיות נוספות הקשורות לאינסומניה הן: מחלות לב, לחץ דם גבוה, דלקת פרקים, פיברומיאלגיה, סוכרת, דיכאון ובעיות נוירולוגיות". 
חוקרים בתחום סייגו את התוצאות בכך שייתכן שבעיות השינה של הנשים שנבדקו נובעות משינויים הורמונליים וכן ממחלות רקע אחרות, ואלו הם הגורמים שמשפיעים על איכות ותדירות חיי המין שלהן.