מכה לטראמפ: המתיחות הרבה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין בית המשפט במדינה עולה מדרגה, זאת לאחר שבית המשפט הפדרלי לערעורים בארצות הברית דחה הלילה (שישי) פה אחד את הערעור על השהיית צו איסור הכניסה של אזרחי שבע המדינות המוסלמיות לארצות הברית. הקפאת צו ההגירה של טראמפ, שאסר כניסתם, תישאר בתוקפה.



זמן קצר לאחר מכן, הגיב נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בחשבון הטוויטר שלו להחלטת בית המשפט וכתב: "ניפגש בבית המשפט העליון, ביטחון האומה שלנו בסכנה". עוד טען טראמפ כי "ההחלטה הייתה פוליטית". משרד המשפטים האמריקאי הודיע שיבחן את האפשרויות העומדות בפניו כעת.




כזכור, לפני כשבועיים הנחה טראמפ לאסור כניסת מוסלמים מאיראן, עיראק, לוב, סומליה, סודן, סוריה ותימן לרחבי ארצות הברית, זאת בטענת שמדובר ב"סיכון לביטחון המדינה". האיסור חל גם על תושבים בעלי ויזה בתוקף או אישורי עבודה. לאחר מספר ימים בהם נרשם כאוס בנמלי תעופה רבים בעולם ומחאה גדולה גברה כנגד ההחלטה, הורה בית המשפט להשהות את הצו. כעת כאמור, הורה בית המשפט הפדרלי להותיר את ההשהיה על כנה.



בפסק הדין קבעו הלילה השופטים כי הממשל האמריקאי לא הוכיח שום ראיה של חשש לביטחון המדינה המצדיק את האיסור הגורף לכניסת אזרחים משבע מדינות. הממשל בארצות הברית יכול כעת לבקש מבית המשפט לערעורים לדון שוב בהחלטה "בהרכב מורחב" או לחילופין לפנות ישירות לבית המשפט העליון.