המועמדת לנשיאות צרפת, מרין לה פן, אמרה אתמול בראיון כי תדרוש מיהודים צרפתיים לוותר על אזרחותם הישראלית. לה פן הציגה בראיון, שנערך בערוץ הטלוויזיה פראנס 2, את תכניתה שלא לאפשר לתושבי המדינה להחזיק באזרחות כפולה, אלא אם מדובר באזרחות אירופאית. כשנשאלה על ידי המראיינת האם התקנה הזו תתייחס גם ליהודים, אמרה כי "ככל הידוע לי, ישראל אינה באירופה".

לה פן, יו"ר מפלגת הימין "החזית הלאומית", היא מועמדת בולטת לנשיאות צרפת – וכרגע מובילה בסקרים רבים. היא מעוררת חששות ביהדות צרפת עקב העמדות הקיצוניות שלה בנושאי דת ומדינה – הדורשות מרחב ציבורי נקי לחלוטין מסממנים דתיים. בין היתר, אמרה בעבר כי תרצה לאסור על יהודים לחבוש כיפות. אביה של לה פן, שהנהיג בעבר את המפלגה, ז'אן מארי לה פן, נתפס באמירות אנטישמיות שונות במהלך פעילותו הפוליטית, אך לה פן ניסתה לשנות את פניה של המפלגה בעניין זה וממקדת את הביקורת שלה באסלאם בצרפת.


הבחירות בצרפת יערכו באפריל הקרוב, במתכונת הקבועה של שני סבבים – כשבסבב השני מתחרים שני המועמדים המנצחים בסיבוב הראשון. המתחרים הנוספים לצד לה פן הם פרנסואה פיון מטעם מפלגת הימין-מרכז, אשר הסתבך לאחרונה בפרשה במסגרתה לכאורה רשם את אשתו כעוזרת פרלמנטרית והעביר לה כספים מבלי שעבדה בפועל, בנואה המון מטעם המפלגה הסוציאליסטית ועמנואל מקרון. הנשיא הנוכחי, פרנסואה הולנד מהמפלגה הסוציאליסטית, לא יתמודד.