ארצות הברית התנגדה לבחירת מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס בראש הממשלה לשעבר של הרשות הפלסטינית, סלאם פיאד, כנציג ארגון בלוב. "ארה"ב התאכזבה לראות שנשקלת מועמדותו של פיאד לתפקיד, אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי. במשך זמן רב האו"ם היה מוטה באופן אל הוגן לטובת הרשות הפלסטינית, על חשבונה של בת בריתנו ישראל". 



היילי הוסיפה כי "ארה"ב לא מכירה כרגע במדינה פלסטינית או תומכת במה שבמסר המינוי הזה נושא באו"ם". לא היה ברור האם ההתנגדות שהביעה היילי חיסלה את הסיכוי שלו להתמודדות על התפקיד. דוברו של גוטרס, סטפאן דוג'אריק, אמר כי הצעתו של פיאד לתפקיד, "הייתה מבוססת רק על איכויותיו האישיות ועל התאמתו לתפקיד".



שגריר ישראל באו״ם, דני דנון, הגיב על המהלך האמריקני לבלימת מינויו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, סלאם פיאד, לשליח המזכ״ל ללוב ואמר: ״הממשל החדש מוכיח שהוא עומד עם ישראל בזירה הבינלאומית בכלל ובאו״ם בפרט, ופועל למען האינטרס המשותף של שתי המדינות״, אמר דנון והוסיף: ״מדובר בתחילתו של עידן חדש באו״ם, עידן בו ארה״ב עומדת לצידה של ישראל נגד יוזמות אנטי ישראליות באו״ם״.



הפלסטינים גינו את ההתנגדות של ארה"ב למינוי. חנאן עשראווי, חברת הוועד הפועל של הארגון לשחרור פלסטין, אמרה שהתנגדות ארה"ב "לא מוסרית". עוד אמרה בצהרה: "אנו מקווים כי קולות שפויים יותר ינצחו וכי ארה"ב תהפוך את ההחלטה הלא הגיונית והמפלה הזו, ולא תמנע מהאו"ם ליהנות משירותיו של אדם מוכשר".