לואי אליו, סגנה ובן זוגה של מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מרין לה-פן, מבהיר כי ישראל אינה יכולה לצפות לתמיכה ממפלגתו ובאותה עת להחרים אותה רשמית. "אם ישראל רוצה שנתמוך בה ושנשנה את מדיניותנו גם כשנגיע לשלטון, עליה לשנות את יחסה אלינו ולהפסיק את החרם הרשמי נגדנו", הוא אומר בראיון ל"מעריב-השבוע".



אליו התייחס גם לביקורו של ניקולא ביי, מזכ"ל מפלגתו "החזית הלאומית הצרפתית", בישראל, וסיפר: "ביקורו של ניקולא ביי בסוף ינואר בישראל היה בידיעתם ובאישורם של גורמים ישראלים רשמיים במפלגת השלטון. עם זאת, הישראלים הודיעו מראש כי אם תינתן לו חשיפה, הם יוכלו להתכחש אליו. לכן זה היה בעת ובעונה אחת ביקור רשמי ולא רשמי".



אליו הוא המועמד לנהל את יחסי החוץ של צרפת, אם תזכה לה-פן בנשיאות. מפלגתה מנהלת לאחרונה מערכה על קולותיהם של המצביעים היהודים ועל לגיטימציה לקשריה עם ישראל. במהלך הביקור נועד ביי, שנעזר בביקורו ברופא ישראלי המתגורר באיטליה, גם עם שר הבריאות יעקב ליצמן, שדוברו סיפר כי "הוא שם קץ לפגישה כשנודע לו במי מדובר".



לדברי ראשי "החזית", בני שיחו של ביי ידעו במי מדובר. ביי עצמו, שביקר בין היתר ב"יד ושם", פרסם בטוויטר את צילומיו בחברת אישים ישראלים, כמו חבר מרכז הליכוד דוד איש שלום וראש צעירי הליכוד דוד שיאן, וגם במהלך ארוחה בחברת המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' ארנון אפק ומפקד הרפואה בפיקוד העורף אל"מ אייל פורמן.



 הצביעו נגד ההתנחלויות


לואי אליו עצמו, שביקר בישראל ב-2011 אך חזר בלי שהצליח להיפגש רשמית עם בכירים, מספר שסבו היה יהודי יליד אלג'יריה, אבל הוא עצמו קתולי. "אני מכיר את העולם היהודי בלי להכיר אותו ממש", אמר. עמדתו כלפי ישראל ידידותית, אבל מסוייגת. "ישראל היא מדינה ידידה אבל מדינה זרה, כמו ספרד, למשל", אמר. "זוהי מדינה שותפה, אבל ייתכן שהאינטרסים של צרפת לא יהיו אלה של ישראל".



צירי "החזית הלאומית" בפרלמנט הצרפתי ובפרלמנט האירופי הצביעו, למשל, נגד ההתנחלויות ובעד סימון מוצריהן. הם גם תומכים בהסכם הגרעין עם איראן, מכירים באיראן כגורם בינלאומי שיש להתחשב בו וסבורים שצרפת חייבת להפגין מדיניות עצמאית גם בסוריה.



 "ישראל מושפעת מהארגונים בצרפת"


בכל הקשור בישראל הם רואים מדיניות של "מידה כנגד מידה". "אם ישראל רוצה שנתמוך בה ונשנה את מדיניותנו גם כשנגיע לשלטון, עליה לשנות את יחסה אלינו ולהפסיק את החרם הרשמי נגדנו", אומר אליו. לטענתו, ישראל מושפעת מעמדת הקרי"ף (מועצת הגג של הארגונים היהודים בצרפת), שמתנגדת לכל קשר עם מפלגתו, "החזית". חברו, עו"ד ז'ילבר קולאר, אחד משני חברי הפרלמנט הצרפתי מן החזית הלאומית, מציג גישה שונה לישראל, שהוא מגדיר אותה בתור "המעוז הנוצרי-יהודי האחרון שנשאר בעולם". "פעלתי תמיד למען ישראל, שיש נגדה תוקפנות רבה", אמר.


לדבריו, על צרפת לתמוך בכל כוחה בישראל, שבה כבר ביקר, ובה יש לו , לדבריו, ידידים. הוא מגלה: "לא ויתרנו על ישראל, ואנחנו נחזור אליה שוב בקרוב".



לה-פן ניסתה לאחרונה להיפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שמשמש לה "מודל", אך הוא סירב והיא קיימה, באופן סמלי, שיחה עם "מקורבים" בקפה ב"מגדל טראמפ".



בענייני הפולחן הדתי, יהודי צרפת מודאגים ממצע "החזית הלאומית", לפיו משיקולי ביטחון על היהודים להסיר את הכיפות שעל ראשיהם במקומות ציבוריים. ראשי ה"חזית" טוענים כי זהו צעד שמטרתו "להגן על ביטחונם, וכי יהיה אפשר להסתפק בחבישת כובע".



היהודים מודאגים גם מכוונתה של מרין לה-פן לא להכיר באזרחות כפולה, פרט לאזרחות אירופית, לצד הצרפתית, כולל הישראלית – שיהודים צרפתים מעוניינים להחזיק בה. אשר לשאלת השחיטה הכשרה אמרו ראשי ה"חזית" כי הכוונה היא רק לסמן את הבשר הכשר, כדי שהצרכן ידע מה הוא אוכל.


הנהגת יהודי צרפת גינתה בחריפות את המפגש התקדימי שקיימו בסוף שהשבוע חברי הארגון היהודי "הקונפדרציה של יהודי צרפת וידידי ישראל" עם ראשי ה"חזית" ואמרה כי גישת הקהילה היהודית כלפיה לא תשתנה לקראת הבחירות.