מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הצטרף היום (ראשון) לשורת המבקרים של נשיא ארצות הברית החדש דונלד טראמפ. בנאומו השבועי, אותו נשא בבעל בק, אמר מזכ"ל הארגון כי הוא חושב שטראמפ טיפש וכי הוא אינו מודאג מהאיומים של המערב. "הארגון הרבה יותר חזק היום, מאשר בעת שהוקם בשנות ה-80 המוקדמות", אמר נסראללה.



לדברי נסראללה, הנשיא האמריקאי "שם את הצביעות בצד. אנחנו מודים לו כי הוא חשף את הפרצוף האמיתי של הממשל האמריקני המכוער, העושק והגזעני. אנחנו מודים לו על כך. מאז שהוא נכנס לתפקיד, הוא הראה את טבעו האמיתי של הממשל האמריקני. אצלנו הפחד הסתיים מזמן, ב-1982, כשהיינו מעטים וישראל כבשה חצי מלבנון. הניצחון מושג היום בסוריה, עיראק ותימן ולא טראמפ ולא אבותיו ולא בוש ולא כל הגזענים האלה יפגעו באמונה של הילדים שלנו ושל המבוגרים שלנו", אמר נסראללה.



לדבריו, העולם דווקא יכול להרוויח מהימצאו של "אידיוט" בבית הלבן. "אנחנו מאוד אופטימיים, שכשטיפש נכנס לבית הלבן, ומתרברב לגבי טיפשותו, זוהי התחלת השחרור של המדוכאים ברחבי העולם".



דבריו של נסראללה באים בעקבות עמדתו החריפה של נשיא ארצות הברית כלפי איראן, שבחסותה פועל חיזבאללה, בעקבות ניסויי הטילים אותם ביצעה טהרן בשבועות האחרונים. כזכור, ביום שני האחרון התראיין טראמפ לרשת "פוקס ניוז" שתמכה בו במסע הבחירות לנשיאות ותקף את הסכם הגרעין של הנשיא הקודם ברק אובמה עם איראן: "הסכם הגרעין הוא הגרוע ביותר שראיתי. מאז, איראן לא מכבדת אותנו. היא שולחת כסף וכלי נשק לכל מקום. היא מדינת הטרור מספר אחת". 



לשאלת המראיין אם ארה"ב נמצאת במסלול התנגשות עם איראן אמר הניא כי "זה הסכם שלא היה צריך להסכים עליו במשא ומתן. זאת בושה שיש לנו הסכם כזה. לא הייתה סיבה לחתום עליו. נתנו להם 1.7 מיליארד דולר במזומן, דבר שלא נשמע עליו. זה נראה שהם התחזקו".



"טיפש שכניסתו לבית הלבן היא התחלת שחרורים של מדוכאי העולם". טראמפ. צילום: רויטרס
"טיפש שכניסתו לבית הלבן היא התחלת שחרורים של מדוכאי העולם". טראמפ. צילום: רויטרס



נסראללה גם התייחס בנאומו לישראל והאשים אותה בתמיכה במורדים הסורים ברמת הגולן.



נסראללה גם אמר כי ארגונו והרפובליקה האסלאמית תומכים בהפסקת האש עליה הוסכם בשיחות באסטנה, בירת קזחסטן. הוא תקף את כלי התקשורת שטענו ההפך. "חיזבאללה ואיראן תומכים בהפסקת האש, בפיוס והפשרה המדינית בסוריה, בעוד כמה מדינות ערביות עדיין תומכות בפעולה צבאית", אמר. הוא גם דחה דיווחים לפיהם חיזבאללה מבקש לגרום לשינויים דמוגרפיים בסוריה.



לגבי הניצחון הסורי בחלב, אמר נסראללה כי הוא השיב את הביטחון למדינה. "שחרור חלב סלל את הדרך לדו שיח בין הרשוייות בדמשק לבין אנשי הארגונים המורדים.