ארצות הברית, יפן ודרום קוריאה דורשת כינוס מיידי של מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות הניסוי בטיל הבליסטי שיכול לשאת עליו נשק גרעיני שביצעה צפון קוריאה. בהודעה שנמסרה הלילה (שני), מטעם ארצות הברית נמסר כי הישיבה תתקיים ככל הנראה היום אחרי הצהריים. מוקדם יותר היום פורסם כי בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הממשלתית כי מנהיג המדינה, קים ג'ונג און, פיקח על הניסוי שנערך בטיל, שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני. עוד דווח כי הטיל נורה בזווית שלא תסכן את המדינות השכנות.



גורמים אמריקאים הסבירו כי הטיל, ששוגר ממזרח הבירה פיונגיאנג, הגיע למרחק של כ-500 קילומטרים, לפני שנחת בשטח הימי של יפן. טילים בליסטיים בינוניים, כמו האחד ששוגר במסגרת הניסוי, יכולים להגיע למרחק של 3,000-5,500 קילומטרים. זה הניסוי הבליסטי הראשון שהצפון קוריאנים מבצעים מאז כניסתו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית.



נשיא יפן שינזו אבה, הנמצא בימים אלה בביקור בארצות הברית, אמר במסיבת עיתונאים כי "שיגור הטיל האחרון הוא בלתי נסבל, הם חייבים לציית להחלטות הרלוונטיות של מועצת הביטחון של האו"ם". מטרת האיסורים שהטילו במועצה הוא לרסן את פיתוח הנשק הגרעיני בצפון קוריאה, ובין האיסורים שהוטלו נמצא גם איסור על ביצוע ניסויים בטילים גרעיניים. הנשיא טראמפ התייחס לשיגור ואמר לעיתונים כי ארצות הברית תעמוד מאחורי יפן.



הניסוי מגיע כיממה אחרי שיגורו של טיל בליסטי בלתי מזוהה לכיוון הים, מול חופי המזרחי של חצי האי הקוריאני, על פי דיווח מטעם הצבא הדרום קוריאני. המטרה הושקה לאזור המערבי של המדינה. בדיווח לא נכללו פרטים נוספים.