הידיעות שהגיעו אמש מהרצועה לפיהן יחיא סנוואר יהיה המנהיג החדש של חמאס ברצועה, עוררו אי שקט הן בישראל והן ברשות הפלסטינית, שם הוא ידוע בתור איש קשוח ואכזרי, שלא בוחל באמצעים לבסס את שלטונו. סינוואר, שנחשב לאחת מהדמויות הקשוחות ביותר בארגון, הפך לאורך השנים לאחד האנשים המובילים שיש, בעיקר לאחר שקיבל כבוד מלכים כששוחרר בעסקת שליט. בישראל תמיד עקבו אחריו, גם כשהיה בכלא, וכל פעם ניסו להתחקות אחרי צעדיו הבאים, שכללו נסיונות ארגון פעולות טרור. אחת מהנשים שהיו קרובות אליו במהלך שהותו בישראל היתה בטי להט, לשעבר קצינת מודיעין בשב"ס, שהתראיינה על תקופת המאסר שלו ואף סיפרה על הימים שבהם ישראל הצילה את חייו.

איזה יחיא סנוואר את מכירה?
"הכרתי עוד בהיותי כלא הדרים, הוא היה אסיר שלי שם בשנים שניהלתי את הכלא. אסירים ביטחוניים הם אידיאולוגיים, הוא היה עם אידיאולוגיה מובהקת. הוא היה אחד ממנהיגי החמאס, ושאף להוציא פיגועים חבלניים מחוץ לכלא. להוציא אל הפועל. הוא תמיד היה מנהיג סמוי, מאחורי הקלעים.

ואז התברר שהיה לו גידול סרטני
עשו לו ניתוח דחוף להסרת הגידול הסרטני, החזירו אותו לחיות כמו שהוא. הוא לא היה אסיר תודה אף פעם. ברגע שהוא היה במצוקה, פגשתי אותו בתור קצינת מודיעין ראשית של בתי הסוהר, ובדיוק העלו אותו לביקורת. הוא ראה אותי, התחנן שאבוא לדבר איתו, וניגשתי אליו. הוא תמיד היה שולח אנשים אחרים כדי שידברו, ואחד המדבררים הגדולים ביותר בתקופה ההיא היה סמיר קונטאר".




"הוא היה שולח אותו עם כל מיני בקשות ופניות אליי. הוא היה מנהיג בכיר מדי כדי לפגוש אותי כדי לדבר עם שאר האסירים. הוא היה עם דמעות בעיניים והתחנן שאדבר איתו, הוא לא הבין מה קרה, הוא אמר שהמשפחה שלו דואגת לו, ואף אחד לא יודע מה ההשלכות של הניתוח. קראתי לרופא שלנו אז, והוא אמר לו שהסירו לו את הגידול, הוא הסביר לו שעשו לו ביופסיה, ואמר לו 'אתה תמשיך להיות בריא ובהצלחה רבה'. 
איזה פראיירים הישראלים.
"אתה מתפלא שאנחנו פראיירים? זה לא דבר חדש או חריג שעושים מעשים הומניים. זה לא חריג. אותו דבר עם סמיר קונטאר, הוא היה אחד האנשים המובילים בתוך הכלא, הוא השתחרר, הוא התפתח כילד, למד, ובית המשפט מנע מאיתנו לעצור את ההתפתחות שלו.