דיוויד פרידמן, אותו מייעד הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ לתפקיד השגריר בישראל, עמד היום (חמישי) לשימוע בסנאט לפני מינויו, בדיון שנקטע פעמים רבות על ידי צעקות וקריאות מהקהל של יהודים אמריקאים ושל פלסטינים, שמחו על התבטאויותיו בעבר ועל תמיכתו בהתנחלויות. אחד המפגינים הפלסטינים התפרץ לעבר פרידמן וקרא "סבי גורש מארץ ישראל, אבל תמיד יהיו פלסטינים בפלסטין".

במהלך הדיון פרידמן התנצל על התבטאויותיו, בהן הוא כינה את ארגון השמאל היהודי-אמריקאי ג'יי סטריט כקאפו, ובנוסף לכך אמר שפתרון שתי המדינות יהיה חיובי לישראלים ולפלסטינים. 

 


במקביל לדיון, חמישה שגרירים אמריקאים לישראל הביעו ביקורת על מינויו של פרידמן, בה הם טענו כי הוא אינו מתאים לתפקיד. בין השאר טענו השגרירים כי דעותיו של פרידמן קיצוניות מדי ואין לו את האופי המתאים לתפקיד. 

"השגריר האמריקאי צריך להיות מחויב לקידום המדיניות ארוכת השנים והדו מפלגתית של ארצות הברית: חיזוק הביטחון של אמריקה ובעלת בריתה ישראל, וקידום השלום בין ישראל ושכנותיה, בדגש על הפלסטינים".כתבו במכתב השגרירים והוסיפו כי בכדי שישראל תוכל לשמור על אופייה היהודי והדמוקרטי, "אנו לא רואים אלטרנטיבה לפתרון שתי המדינות", תוך שהם מציינים שפרידמן מתנגד לרעיון זה ואף מימן בניה בהתנחלויות.

מפגינים יהודים נגד דיוויד פרידמן. צילום: רויטרס
מפגינים יהודים נגד דיוויד פרידמן. צילום: רויטרס


מפגין ערבי נגד דיוויד פרידמן. צילום: רויטרס
מפגין ערבי נגד דיוויד פרידמן. צילום: רויטרס