הגרסה החדשה של הצו הנשיאותי לאיסור כניסת מוסלמים לארה"ב לא תגביל מחזיקי גרין קארד, כך אמר השר לביטחון המולדת ג'ון קלי. ניסיונו של הנשיא טראמפ להדק את הפיקוח סביב מהגרים משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי, בהם פליטים רבים, הביא לזעם רב בציבור ולתגובה נגדית חריפה מטעם מערכת המשפט וכן לכאוס בשדות התעופה.



"הנשיא מתכוון לפרסם גרסה פשוטה וברורה יותר של הצו הראשוני. אני אעבוד על תכנית שמטרתה לוודא שחשודים לא נכנסים למדינה שלנו", אמר קלי בוועידת הביטחון במינכן.



הצו המקורי של טראמפ שלדבריו נועד למנוע תקיפות של פעילי טרור, חסם כניסה של אזרחים מהמדינות איראן, עיראק, לוב, סומליה, סודן, סוריה ותימן. זאת למשך 90 יום מכניסתו הפתאומית שדל הצו לתוקף. בנוסף, הצו השהה בנוסף כניסת פליטים למשך 120 יום. שינוי הטון של טראמפ מתרחש לאחר שתקף שוב ושוב את מערכת המשפט לאחר שמספר שופטים יצאו נגד החוקיות של הצו שהציג. הנשיא האשים אותם בין היתר בסיכון ביטחון המולדת והגיש ערעור על פסיקתם.



בליל שישי, דחה בית המשפט הפדרלי לערעורים בארצות הברית פה אחד את הערעור שהגיש טראמפ על השהיית צו איסור הכניסה. זמן קצר לאחר מכן, הגיב נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בחשבון הטוויטר שלו להחלטת בית המשפט וכתב: "ניפגש בבית המשפט העליון, ביטחון האומה שלנו בסכנה". עוד טען טראמפ כי "ההחלטה הייתה פוליטית". משרד המשפטים האמריקאי הודיע שיבחן את האפשרויות העומדות בפניו כעת.