"אויב העם" החדש: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נאם הלילה (ראשון) בעצרת בפלורידה לציון חודש לכהונתו. בנאום תקף בחריפות את התקשורת במדינה, שאותה כינה רק אתמול "אויב העם". "התקשורת מפרסמת שקרים, ידיעות מזויפות, היא חלק מהבעיה. יש לה אג'נדה שהיא לא האג'נדה שלכם. לא אאפשר להם להמשיך לעשות זאת", אמר לקהל.



בהמשך התייחס טראמפ לצו ההגירה לשבע המדינות המוסלמיות ואמר כי בימים הקרובים יוצג צו הגירה אלטרנטיבי שיעלה בקנה אחד עם מערכת המשפט. כזכור, הצו שעליו חתם טראמפ לפני מספר שבועות, שלפיו אסורה הכניסה לכל אזרחי שבע המדינות המוסלמיות ללא יוצא מן הכלל, נפסל על ידי בית המשפט במדינה.




"נעשה את אמריקה גדולה ובטוחה"



במהלך הנאום העלה טראמפ לבמה גבר שנכח בקהל וזה עלה בהתרגשות לנאום ולשבח את הנשיא לעיני הקהל הגדול. את הנאום חתם טראמפ כשאמר: "נעשה את אמריקה בטוחה יותר, גאה יותר, אני מבטיח לכם. נעשה את אמריקה גדולה שוב, כמו שלא הייתה מעולם".



כזכור, המתקפה על התקשורת החלה עוד במהלך הקמפיין לנשיאות. אתמול היא הגיעה לשיא חדש כאשר תיאר אותה בחשבון הטוויטר שלו כ"אויב העם". התקשורת של החדשות המזויפות (ניו יורק טיימס, NBC, ABC, CBS, CNN) היא לא האויבת שלי. היא האויבת של העם האמריקאי", צייץ ברשת החברתית. יש המשערים כי הגורם לציוצים הנוכחיים הוא סקרים לא מחמיאים עבורו, אך ייתכן גם שמדובר בידיעות שסיקרו את תפקוד הממשל בחודשו הראשון.