הגברת הראשונה מלניה טרמאפ יצאה נגד הביקורות שמופנית כלפיה. בנאום נדיר וראשון מאז הפכה להיות הגברת הראשונה של ארה"ב, אמרה מלניה שהיא נותרה נאמנה לעצמה ולאמריקאים. היא נאמה בפלורידה מעט לפני נאומו של הנשיא. בארה"ב נשמעו ביקורות על כך שהיא לא עברה לבית הלבן יחד עם דונלד ונשארה עם בנה בן העשר בארון בניו יורק במגדלי טראמפ, כדי שיסיים את לימודיו בעיר.



בנוסף, נשמעה ביקרות על כך שהיא לא נלוותה כמעט לבעלה בפומבי בחודש הראשון לכהונתו. "אני תמיד אשאר נאמנה לעצמי ולאמריקאים ולא משנה מה אומרת עלי האופוזיציה", אמרה. הנשיא טראמפ הגן על אישתו בעבר ואמר: "היא בעלת האיכות הכי גבוהה שתוכלו למצוא". 



נאמנה לעצמה. מלניה ובעלה. צילום: גטי אימג'ס
נאמנה לעצמה. מלניה ובעלה. צילום: גטי אימג'ס


לפני שהציגה את בעלה ביקשה מכל הנוכחים להתפלל והוסיפה: "זו ההנאה הכי גדולה להיות כאן לפניכם כגברת הראשונה של ארה"ב. אמריקה שאנחנו מדמיינים אותה היא זו שעובדת עבור כל האמריקאים שיכולים לעבוד ולהצליח. המדינה מחויבת לאחדות ואדיבות גדולים יותר בין בני האדם מכל הצדדים הפוליטיים". 
מלניה התחייבה לפעול למען האינטרס של מיזמים אמריקאים ולעזור לנשים וילדים ברחבי העולם. "אפעל למען האינטרס הטוב ביותר של כל אחד מכם. אני מחויבת ליצירה ותמיכה ביוזמות שיקרות לליבי ויהיו בעלות השפעה על נשים וילדים ברחבי העולם", אמרה.
פיליפ בלוך, ידיד של הזוג טראמפ טען קודם לכן שמלניה מרגישה אומללה בתפקיד הגברת הראשונה והייתה מעדיפה, אם היתה יכולה, להישאר במגדלי טראמפ בניו יורק ולא לצאת משם.