למרות שבישראל כבר החלו לשכוח מהפגישה בין טראמפ לנתניהו, העיתונים הערביים המשיכו אתמול לדון בפגישה שהתרחשה בוושינגטון, ובהצהרות שנשמעו בה על סוגיית פתרון שתי המדינות וסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בעוד חלק מהכותבים ביקרו את מדיניות טראמפ וכינו אותה "אובדן מתמשך", אחרים קראו לפלסטינים להתאחד ולהמשיך באינתיפאדה.

בעיתון הירדני ״א־רד״ ("המחר") כתב ברהום ג'ראיסי כי "מנהיגי ישראל חוגגים על רקע הצהרות טראמפ האחרונות ומתייחסים אליהן כאל האבן האחרונה על קבר המדינה הפלסטינית״. בעיתון הלבנוני ״א־נהאר״ ("היום") כתב ראג'ח חורי כי "ביקורו של נתניהו בוושינגטון נראה כמו הכרזה רשמית לקריסת תיאוריית שתי המדינות". הוא הוסיף כי "צריך להביט בתמונה של טראמפ, אורחו ושתי רעיותיהם בחדר הסגלגל כדי להבין שכל האופציות שהציע טראמפ פסולות ומצביעות על המגמה שהשתלטה על ההחלטות האמריקאיות מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד... הוא מתנהג בשטחיות כאילו הוא מנהל אימפריה... או מגדלים במנהטן".
העיתונאי שריף קנדיל כתב בעיתון הסעודי ״אל־מדינה״ ("העיר") כי "כך, בתום כל הוויתורים, ההסכמות, העסקאות, התיאומים, הכינוסים וההבטחות - הסוגיה הפלסטינית מגיעה אל דרך ללא מוצא״.

בעיתון הלבנוני ״אל־אחבאר״ ("החדשות") הזהיר עאמר מוחסן מהאפשרות שמישהו יזלזל במה שהתרחש בוושינגטון. ״הסוגיה אינה מסתכמת בכך שהנשיא האמריקאי ביטל במשפט אחד את רעיון המדינה הפלסטינית העצמאית, שהוא 'ההישג' היחיד של הפלסטינים מתהליך אוסלו", כתב. "(טראמפ) עשה זאת בקלות בלי שאיש ימחה על כך. כאילו טראמפ הדגיש מציאות שכולם מכירים, והם הבינו וקיבלו אותו – מלבד הנושא והנותן הפלסטיני״.
יאסר זעאתרה כתב בעיתון הירדני ״א־דוסתור״ ("החוקה") מאמר שכותרתו "פתרון שתי המדינות זיכרונו לברכה״, ובו קרא להסלים את האינתיפאדה. "על המכובדים באש״ף לוותר על רוח השבטיות המפלגתית ולהפסיק לפעול למען ההנהגה (הרשות הפלסטינית – י"ע), שאין תקווה שתשנה את עמדתה״, כתב. ״זוהי האופציה היחידה שתמנע את המזימה הבאה״.
מוטלק בן סעוד אל־מטירי מתח ביקורת בעיתון הסעודי ״א־ריאד״ על הפילוג הפלסטיני. ״הפילוג הפך את הסוגיה הפלסטינית לפנימית ופגע באפשרות שהיא תיהנה מעוצמת ההחלטות הבינלאומיות", הוא כתב. "הוא נתן לגיטימציה לתל אביב להשתמש בפקטור הביטחוני על חשבון הפקטור המדיני. הפילוג אפשר לנושא והנותן הישראלי לומר כי אין שותף אמיתי למשא ומתן למען השלום". לדבריו, הפילוג הפנים־פלסטיני יפגע בתהליך השלום, ולא משנה עד כמה יש תמיכה בעולם בזכויות הפלסטינים.
מאזן חמאד כתב בעיתון הקטארי "אל־ווטאן" ("המולדת"): ״מי שמעוניין בפתרון המדינה האחת צריך להבין שהיא תהיה מדינה דו־לאומית. מדינה כזאת לא תשרוד אלא על בסיס אזרחות מלאה ושוויון מלא בזכויות ובתפקידים, בדיוק כמו בפדרציה השווייצרית״.
האני חביב כתב בעיתון הפלסטיני "אל־איאם״ ("הימים") כי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו התנהגה בבית הלבן כאילו היה הבית הפרטי שלה, מאחר שביקורו של נתניהו הוא ביקור של ידיד ותיק, שחולק עמו תפיסות דומות. הוא טען ש״כדי לשרטט את מדיניות החוץ הפלסטינית, אין צורך לבנות על העמדה האמריקאית מצד אחד, וגם אין לבנות על כך שההצהרות המפוזרות לחלל אינן עמדה אמריקאית בשלה וקבועה".
נותנים פייט
ראש ממשלת עיראק חיידר אל־עבאדי הודיע אתמול כי החל השלב השלישי של המבצע לשחרור העיר מוסול מידי ארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש). אל־עבאדי קרא לכוחות המשתתפים במערכה להגן על האזרחים ולשמור על זכויות האדם נוכח הפרסומים הרבים על פגיעה מכוונת באזרחים מאז תחילת הקרבות באוקטובר אשתקד. נוסף על כך, הוא קרא לנצח את דאע"ש.

תקיפה אווירית במוסול. צילום מסך
בהודעה של לשכת ראש הממשלה נאמר: "אנו פותחים דף חדש במבצע, שמטרתו לשחרר את הצד הימני של מוסול. המבצע בא כדי לשחרר את האזרחים מהטרוריסטים של דאע"ש, כי מטרתנו היא לשחרר את האדם לפני האדמה".
שלשום הודיע משרד ההגנה העיראקי כי פוזרו כרוזים ממטוסים במערב העיר, כדי להודיע לתושבים המקומיים על תחילת המתקפה הקרקעית נגד לוחמי ארגון המדינה. בחודש שעבר הודיע אל־עבאדי כי כוחותיו שחררו את מזרח מוסול, וכי המערכה עוברת אל הצד המערבי של העיר, המכונה בפי התושבים "החוף הימני הקטן", אולם יש בו צפיפות אוכלוסייה גדולה יותר מאשר בצד המזרחי