אם חשבתם שעולם הרוחות והשדים הוא מנת חלקם של ילדים בלבד, חישבו שוב. גם מבוגרים, מסתבר, פוחדים ממפלצות ושדים ורעשים בלילה, ומסתבר שגם רוחות רפאים. לפחות כך עולה מאירוע שהתרחש לאחרונה בספרד.



 ליאונרדו מרטינס, ראש העיר וגאס דל ג'ניל, במחוז גרנדה, וודאי ידע שהדרישות ממנו יהיו רבות, אך לזה הוא וודאי לא ציפה. הכל החל כאשר אחד העובדים הבכירים בעירייה נשאר לעבוד עד מאוחר בבניין העירייה, מה שמשמש כמובן כפתיח לכל סרט אימה. "נהיה קר באופן א-נורמלי במשרד, אז שמתי את המעיל והלכתי לשירותים", סיפר הבכיר המבוהל לעיתון מקומי. "זה הרגע בו שמעתי רשרוש מוזר במסדרון, כאילו מישהו גורר מסמכים על גבי הרצפה". בשלב הזה, הבכיר חשש שמא גנבים פרצו לבניין, ולקח את הטלפון שלו כדי להתקשר למשטרה. מאחר שחשש להדליק את האור, החליט שיצלם את המסדרון לבדוק אם יש שם מישהו. 



ממבט ראשוני בצילום, הבכיר לא ראה דבר שאינו קשורה בצילום. אך כשנכנס למשרדו ובדק את התמונה שוב, ראה מה שנראה כמו רוח רפאים של ילד. הבכיר נכנס לפאניקה, נעל עצמו במשרד שלו ושלח את התמונה לקבוצת הווטסאפ של עמיתיו לעבודה. אחד מהקולגות רץ מיד לעירייה כדי לחלץ את חברו המבוהל ולקחת אותו הביתה.



הסיפור כמובן הועבר לבוס הגדול, מרטינס, אך זה חשב תחילה שמדובר במתיחה. להפתעתו, במהרה הגיעו עוד ועוד עובדי עירייה ואמרו שהם מרגישים קור בלתי מוסבר במקום בו צולמה הרוח. הבכירים החלו ללחוץ עליו להזמין כומר או מגרש שדים שיטהר את הבניין, אך הוא נשאר בשלו.


הרוח המדוברת. צילום מסך
הרוח המדוברת. צילום מסך

כשהוא עדיין סקפטי, ביקש ראש העירייה מטכנאי לבדוק את מערכת החימום, שדיווח שהיא תקינה. כל זה לא עזר לו, והבכירים ביקשו ממנו שיזמין מגרש שדים או כומר, שיבצע גירוש שדים.

מרטינס נשאר בשלו, וסיפר לעיתון מקומי כי כל העניין יצא לחלוטין משליטה. "אני ספקן. זה לא נכון שזה קור בלתי מוסבר. זו פסיכוזה קולקטיבית", הסביר, "איך אוכל להצדיק השכרה של מדיום כשיש לי תושבים ללא חשמל?" והעניינים אכן יצאו משליטה, לפחות זו של ראש העיר. למרות טענותיו, הבכירים המשיכו להאמין שמדובר ברוח, ואחת העובדות אף הזמינה מטפל רייקי, כדי שיצבע טקסט טיהור. לטענה, היא "חשה נוכחות" במסדרון העירייה.

הסיפור הביזארי והמשעשע, יחד עם התמונה, הפך במהרה ויראלי באינטרנט. אבל גם מחוץ למרחב הווירטואלי, בעיר עצמה, אנשים החלו לרכל ולהעלות השערות, והיו אף מי שהמציאו שמדובר ברוח של ילדה שמתה שנים קודם לכן, כאשר העירייה שימשה כבית ספר.

מי מכיר מגרש שדים? צילום מסך
מי מכיר מגרש שדים? צילום מסך
נכון לעכשיו לא ברור אם ראש העיר נכנע ללחץ של עובדיו, אך אולי במקום להזמין מגרש שדים כדאי לו להזמין פסיכיאטר עבור העובדים.