התקשורת הגרמנית ובראשה העיתון הנפוץ במדינה "בילד" מאשימים את הממשל של דונאלד טראמפ שהוא מתנהל כמו דיקטטורה. לדברי כותב המאמר, ג'וליאן רייכרט, שפורסם בעיתון במקום בולט, בנוסף, בוועידת מינכן לביטחון בה השתתף גם שר הביטחון אביגדור ליברמן, היו נציגים בכירים של הממשל האמריקאי ובהם סגן הנשיא מייק פנס, מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס וגנרלים בכירים ואף אחד מהם לא הורשה לענות על שאלות או לומר אפילו מילה אחת נוספת ממה שסוכם מראש  עם הבית הלבן. 
מסקנתו של כותב המאמר רייכרט היא שהתנהגות כזו מתאימה לדיקטטורים. "איפוק כזה ידוע רק בדיקטטורות. החשש של כולם הוא שהם יתפסו כבוגדים במדינה. אפילו השרים חוששים לענות על שאלות בוושינגטון לגבי הנשיא שלהם שלא יתפסו במילה מיותרת", נכתב. 

טראמפ ופוטין. צילום: רויטרס
טראמפ ופוטין. צילום: רויטרס
ה"בילד" כתב שלראשונה בכירים בממשלת ארה"ב ניסו להשתמט מהנסיעה למינכן. אחד מהם שנשאר בוושינגטון, אמר לא לייחוס: "בממשלה הזאת קיימת אי ודאות בה אתה אף פעם לא יודע עד מתי יטו לך חסד. אם הקריירה יקרה לך עדיף לך להישאר ליד החדר הסגלגל בבית הלבן. בשדורת פנסילבניה 1600 (הכתובת של הבית הלבן) יש כרגע אווירה של פרנויה שידועה רק בדיקטטורות וכל אחד חרד לגורלו". 

"ההצהרות חיוביות, אבל כעת צריך לחכות למעשים" 

הוועידה בכל זאת הפיקה שלוש הצהרות חשובות. שרת הביטחון של גרמניה, אורסולה ואן דר ליידן הצהירה שאין מקום לעינויים בנאט"ו ולדעתה המערב לא צריך לרדוף כרגע את המוסלמים באירופה". היא אף הדגישה כי ארה"ב מחויבת לנאט"ו. 
בגרמניה נשמו לרווחה כאשר שר ההגנה ג'יימס מטיס הצהיר שהנשיא דונאלד טראמפ תומך ללא סייג בנאט"ו, אבל העיתון קובע שעוד צריך לראות אם ההבטחות יקוימו. אחד מהסנטורים מארה"ב אמר לעיתון, שוב בעילום שם: "ההצהרות חיוביות, אבל כעת צריך לחכות למעשים". 
העיתון סיכם: "כאלה חששות לגבי העתיד והתמיכה של ארה"ב בנאט"ו היו דמיוניים רק לפני כמה חודשים ומתבססות עכשיו על הציניות של פוטין שטוען שרוסיה היא הביטחון הכי גדול שיש למערב ב-70 השנה האחרונות". 

העיתון הגרמני סיכם בסרקזם: "אחרי הוועידה אפשר לומר שכרגיל הסינים רוצים יציבות, כולם יודעים שהאיראנים משקרים, הרוסים הם בלתי צפויים, אבל עכשיו לגבי ארה"ב אתה אפילו לא יכול לדעת את זה". כשהוועידה החלה הנשיא טראמפ צייץ: "העיתונות המזויפת (ניו יורק טיימס, NBC, ABC, CBS, CNN) הם לא אויבים שלי אלא של העם האמריקאי".