שבוע אחרי התפטרותו המביכה של היועץ לביטחון לאומי, מייקל פלין, הודיע הערב נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי הוא ממנה את קצין הצבא בדימוס הרברט ריימונד מקמאסטר, לתפקיד הרגיש.
אחרי שקיים התייעצויות וראיונות עם המועמדים באחוזתו בפלורידה, החליט טראמפ כי מקמאסטר, מנהל הסוכנות הצבאית לשילוב יכולות לחימה שהשתתף במלחמות בעיראק ובאפגניסטן, הוא שימונה לתפקיד היועץ לביטחון לאומי, בעוד שהיועץ בפועל, קית' קלוג, ישוב לתפקיד ראש סגל המועצה לביטחון לאומי. מקמאסטר הוא איש צבא וביטחון מוערך ביותר, שידוע בין היתר בגלל הביקורתיות הרבה שבה מחשבתו מתאפיינת. מבקרים כבר הצביעו על כך שהנטייה של מקמאסטר להטלת ספק בסמכויות עלולה ליצור התנגשויות מול הנשיא.  

מייקל פלין, היועץ הקודם. צילום: רויטרס


"הוא אדם בעל כישרון אדיר וניסיון אדיר", אמר טראמפ בעת שישב על ספה עם מקמאסטר ועם קלוג באחוזתו בפלורידה. "אני חושב שהשילוב ביניהם הוא משהו מיוחד מאד, מאד". היועץ הטרי הודה לנשיא ואמר כי "זו פריבילגיה להמשיך ולשרת את המדינה שלנו". 

טראמפ חלק שבחים גם למועמד שלא זכה בתפקיד, השגריר לשעבר באו"ם, ג'ון בולטון. "אנחנו מתכוונים לבקש ממנו לעבוד אתנו בתפקיד שונה מעט", אמר הנשיא. "ג'ון הוא בחור נהדר, היו לנו כמה פגישות טובות מאד אתו, הוא יודע הרבה". 

מקמאסטר מחליף בתפקידו את מייקל פלין, גנרל בדימוס גם הוא, שהתפטר מתפקידו לפני שבוע אחרי שמסר מידע חלקי לסגן הנשיא מייק פנס אודות שיחות שקיים בכירים רוסים. לפי הדיווחים, פלין מסר לגורמים במוסקבה כי ממשל טראמפ ישקול מחדש סנקציות שהטיל אובמה על רוסיה. עזיבתו של היועץ לביטחון לאומי, מבכירי התפקידים בבית הלבן, הובילה לגל הדף בבית הלבן, שמבקרים רבים טוענים כי מתקשה לתפקד בצורה אפקטיבית.