כלי תקשורת ברחבי העולם היו תמימי דעים כי גזר הדין של שנה וחצי מאסר בפועל שהוטל על אלאור אזריה לא צפוי לסיים את הפרשה שממשיכה להסעיר את ישראל, אך ציינו כי מדובר בעונש קל יחסית מההערכות המוקדמות.



הבי-בי-סי הציב את הסיפור בעמוד הראשי של האתר עם תמונתו של אזריה המרוצה לצד אמו בבית הדין לפני תחילת הדיון, כאשר הידיעה ציינה כי גם במהלך הקראת העונש הוא המשיך לחייך. הכתב ג'וני דיימונד סיפר כי העונש עורר תרעומת מצד פעילי הימין שהפגינו מול בית הדין ומחו על המאסר ומצד אביו של המחבל שנורה למוות שאמר כי העונש הוא "בדיחה". "זה לא סוף המקרה", הדגיש דיימונד. "צוות ההגנה של אזריה מסר שהם יערערו על ההרשעה בהריגה ויד אפשרות שהעונש יקוצר".



גם הגרדיאן הבריטי הקדיש לפרשת אזריה את הכותרת הראשית והעריך כי הערעור הצפוי ימנע את סיום הסיפור. העיתון ציין כי הפרשנים הישראלים תיארו את העונש כ"רחמן" וכי הרכב השופטים קבע כי על אף שאזריה לא הביע חרטה, הרקורד הצבאי שלו היה ללא רבב עד הירי וכי "המעצר שלו גרם מצוקה עמוקה למשפחתו".



נתפס כניצחון לערכי צה"ל. הידיעה בגרדיאן על גזר הדין של אלאור אזריה. צילום מסך: אתר הגרדיאן
נתפס כניצחון לערכי צה"ל. הידיעה בגרדיאן על גזר הדין של אלאור אזריה. צילום מסך: אתר הגרדיאן



ברשת CNN הזכירו כי הפרשה גרמה לפילוג בתוך הציבור הישראלי ובין הפוליטיקאים למפקדי הצבא. בדיווח נאמר כי כאשר ראש הרכב השופטים, מאיה הלר, הקריאה את ההחלטה, היא ציינה כי יש התחשבות בנסיבות המקלות וכי התקרית התרחשה "בשטח עוין" והיא "גרמה סבל למשפחתו".



הניו יורק טיימס התייחס בהרחבה למחלוקת ולתגובות שעוררה הפרשה בתוך ישראל. "המבקרים אומרים שהאירועים הראו את היחס הנוקשה לחיי פלסטינים בעימות שלא מראה סימנים של פתרון", נכתב בידיעה. "כמה ישראלים תמכו במעשיו של החייל, בעוד אחרים אמרו שהוא לא צריך להיענש על שהציב את חייו למען הצבא".



בלה מונד, שהדגיש כי אזריה מחזיק גם באזרחות צרפתית, נאמר כי הוא החייל הישראלי הראשון מאז 2005 שנשלח למעצר על עבירת הריגה, שהייתה יכולה להגיע גם לעונש של 20 שנה. גם העיתון הצרפתי הזכיר את המתח שעוררה הפרשה בתוך ישראל והתייחס לחששות כי חיילים נוספים יהיו קורבנות של "אפקט אזריה" כפי שהיה בפיגוע הדריסה בירושלים שבו נרצחו ארבעה חיילים בחודש שעבר.



הידיעה בלה מונד. צילום מסך
הידיעה בלה מונד. צילום מסך