רשת החדשות האמריקאית NBC, אותה כינה הנשיא דונלד טראמפ כחלק "מהתקשורת השקרית שמפרסמת חדשות מזויפות", פרסמה היום (רביעי) כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שכר פסיכולוגים שינתחו את טראמפ כדי לדעת ולהבין כל צעד שלו.  האם הוא מלא ברוחניות, האם הוא תמיד יודע על מה הוא מדבר, מה מניע את ההתקפות שלו. מה עומד מאחורי "העובדות האלטרנטיביות" עליהן הוא מדבר. לפי הרשת פוטין רוצה לדעת בדיוק עם מי הוא מתמודד וטראמפ מהווה גם עבורו סימן שאלה גדול. 
ארה"ב למשל שולחת איתותים סותרים לגבי חצי האי קרים והדבר מדאיג את הרוסים. הרוסים מודאגים מהצהרה של טראמפ שאמר: "אני לא יכול לנהל יחסים עם הרוסים בגלל שפוטין חושב שאני לא יכול פוליטית". סגן שר החוץ הרוסי לשעבר, אנדריי פדורוב אמר: "פוטין לא יודע מי זה טראמפ באמת והאם הוא קשוח כמו שהוא מציג  את עצמו". 

מודאג מטראמפ. פוטין. צילום: רויטרס
מודאג מטראמפ. פוטין. צילום: רויטרס
לכן, לפי הפרסום, הוכן עבור פוטין תיק מיוחד של פסיכולוגים בכירים שהושכרו והם מומחים בניתוח אישיות ממרחק. דיפלומטים של הקרמלין בדימוס, חברים פעילים של ממשל פוטין, ומומחים לפסיכולוגיה עסקו בניסיון לחדור לראשו של נשיא ארה"ב במטרה ברורה: פוטין רוצה להיות מוכן לקראת המפגש האישי הראשון עם הנשיא. המפגש עדיין לא נקבע, אבל יקבע את מהלך ניהול העניינים בין שני אישים שהם גם יכולים בכפתור להפעיל נשק גרעיני ולהשמיד את העולם.

פדורוב סיפר כי "מוסקבה נערכת בקדחתנות לקראת הפסגה". פדורוב מכיר את טראמפ משנת 2000. הוא גם גילה שיש תיק בן שבעה עמודים שכולל דיוקן פסיכולוגי של הנשיא המתייחס בעיקר להתנהגותו בשבועות ובחודשים האחרונים. 
המומחים של פוטין לא שללו את האפשרות שניצחונו הגדול של טראמפ בבחירות גרם להשפעה גדולה על התפיסה שלו. התיק גם מתעדכן עם כל הופעה חדשה של הנשיא בציבור. בינתיים, המומחים חולקים את ההערכה כי טראמפ רואה בנשיאות פרויקט עסקי. "יש לו צוות גדול שאומר לו מה לעשות והוא צריך לשמוע את האנשים סביבו", אמר פדורוב. אגב, זה לא יוצא דופן עבור מנהיגים בינלאומיים להצטייד במידע על עמיתיהם, אבל התיק שהוכן הפעם הוא יוצא דופן בהיקפו. 
"ממשל פוטין מודאג יותר ויותר מהבעיות בוושינגטון ומכך שטראמפ מתנגח ללא הרף בכלי התקשורת שלו ומהלך על קרח מסוכן מאוד", אמר סרגיי מרקוב, מדען ופרופסור פוליטי רוסי מכובד במכון הממלכתי ליחסים בינלאומיים.